måndag 8 december 2008

MS symtom och att tagga ner


Nu har det äntligen lugnat ner sig i benen och balansen känns nästa som vanligt och den där konstiga känslan är borta. Kolsyran är kvar men den brukar bo i fötterna och benen annars också :-) Som det känns nu är det inte ett nytt skov på g, som tur är men så klart blir man lite förbryllad när man helt plötsligt får en massa konstiga symtom. Fast egentligen borde man inte det, det är ju så här MS är...

Jag får nog helt enkelt lära mig att tagga ner och inse att jag inte kan vara med på allt som är kul även om jag så gärna vill och jag får lära mig att vila tidigare innan tröttheten kommer. Jag som tycker och vet att jag har blivit så mycket bättre på att släppa saker och inte stressa för jag vet att jag mår sämre med MS:en då och det vill jag ju inte, vill ha kraft över till mig själv och alla andra jag älskar. Fast såklart att gå från superenergisk till ganska lugn är väl en process som tar sin lilla tid :-) ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt så ska det vara. Handbromsar finns av en anledning.

Tänker på dig!

Kraaaaaaaaaaaaam

messan sa...

Hej Maria!

Stort tack!
Behöver nog lära mig att dra i handbromsen lite tidigare :-)Får stoppa ner energiska jag i en byrålåda ett tag ;-)

Kraaaaaaam