fredag 12 december 2008

Idag blev den bästa dagen på länge

Idag när jag vaknade så var jag så förväntansfull inför dagens ridning och blev så glad när jag såg all snö ute. Vi begav oss iväg till stallet i ganska sakta takt, det var lite småslirigt ute på landet. Hästen en vit arab stod så snällt och väntade på oss och efter borstning och sadling bar det iväg ut i skogen. Det var helt underbart att rida ute i det vita landskapet och det snöade lite lagom när vi red också. Eftersom det snöat ganska mycket och var halt i skogen så red vi i paddocken mest, kändes lite tryggare. Det var så roligt och en underbar känsla att sitta på hästryggen igen!Jag bara älskar det.

När jag satt på hästryggen så kom en massa gamla minnen upp, som min kombinerade språkresa/ridläger till England trots att det var så länge sen så minns jag känslan precis när vi red upp på hederna och släppte hästarna lösa i galopp, vilken frihetskänsla. Det tyckte nog hästarna också!

Somrarna när farfar alltid hyrde häst till mig och jag bodde i stallet, red barbacka och red till vår lilla insjö och bada med hästen tillsammans med mina kompisar och ibland red vi på kvällen till ett ställe där vi grillade korv och red hem igen och alla gånger jag sov i stallet.

Nu sitter jag här med en mugg med ckocklad och vispgrädde och bara myser. Nästa fredag åker vi dit igen, åh, vad jag längtar redan!

Tack min älskade dotter för idag! Jag är så lycklig!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter helt underbart! Jag gläds med dig! kram Anna

Anonym sa...

ÅÅåååååå. Låter helt fantastiskt. Förstår mycket väl att det var den bästa dagen på länge. Vardagsmagi som bara händer.

Så härligt att läsa Kraaaaaaaaam

Anonym sa...

jättemysigt var det, kul att du ville följa med :) är rätt mysigt att rida ut när det snöar, dock var det väldigt kallt... nästa fredag kör vi igen!

Sanna sa...

Jag ryser när jag läser det du skriver!! finns nog inget som är härligare än att rida!! speciellt ute med nysnö! Minns en gång för en massa år sedan när jag och min väninna tog ut hästarna, broddade, på ishala vägar. Hennes häst (galen hingst) blev som vild av vädret. Min gamle travare tog det först rätt lugnt men efter en stund insåg även hon att OJ det är ju kallt, snöigt och halt och blev lika galen hon. Det blev en händelserik men fantastiskt tur :) tänk att man kan minnas det som om det vore igår....

Anonym sa...

Fantastiskt med alla minnen som kom upp och kunde förstärka upplevelsen. Kanske var någon mening med det...

HÄRLIGT räcker väl knappt för att beskriva upplevelsen??

Anonym sa...

Kom på att jag provat att tolka på snowboard efter en häst, det gick så där... hihih

Anonym sa...

Jag måste ta tag i det här med ridning, vilken underbar dag du haft.
Stor kram Lillan

messan sa...

Hej Anna!

Jag är så lycklig och tack för att du gläds med mig!

Stor kram till dig med

messan sa...

Hej Maria!

Det var så otroligt häftigt! Är så så glad än så jag bara går omkring och ler stort :-)
Magi är förnamnet.

Stor kraaaaaam till dig

messan sa...

Hej min dotter!

Är liksom inte nödbedd att följa med!?

Åhh, vad du förgyllt min dag...älskar dig ännu mer nu!

Längtar till nästa fredag...massor.
Stor kram

messan sa...

Hej Ayla!

Förstår att du ryser för den känslan idag den var så otroligt häftig...går nästan inte att beskriva i ord. Rida i nysnö ute i naturen, otroligt!

Din berättelse var underbar och jag kan tänka mig att dom som gladast var hästarna ;-)Dom som var räddast var ryttarna, kanske!?

Visst är det konstigt att man kan minnas vissa saker som igår!

Ha en toppenhelg!
Kram messan

messan sa...

Hej Söstra di x 2!!

Visst är det coolt med alla minnen som dyker upp och det var säkert en menning med det!

Härligt var förnamnet...

:-) tolka med snowboard efter en häst, du är galen människa...;-) Förstår att det gick år pipsvängen.

Stor kram

messan sa...

Hej Lillan!

Ja, gör det för det var så underbart så det går nästan inte att beskriva i ord.

Stor kram till dig

Anonym sa...

ååå vd kul.. bästa hälsningar .charlie.

messan sa...

Hej Charlie!

Det var en en underbar dag!

Massor av hälsningar tillbaka till dig

Anonym sa...

Ahhh, jag tror att det var den lilla av de två sjöarna med samma namn... Stora och lilla sjön. Jag hade bra bilder på dig och hästen men var är de nu??? Din bror!

messan sa...

Hej Min bror!

Hihihi Ja, det var den lilla sjön, helt rätt:-) Har du kort på det? Snälla dom måste du bara plocka fram. Har du nån aning om vart de är??

Kram till dig brorsan