måndag 15 december 2008

Blev ingen laptop ikväll

Äntligen, nu ikväll var vi och skulle köpa en ny laptop så vi slipper slåss på kvällarna om datorerna och det passar ju så bra till julens ledigheter. Kom till affären och hittade en bra, den tar vi och ett Office paket och en trådlös mus. Nää, det gick inte för Officepaketet var slut men det kommer på onsdag så då kunde vi hämta det, fast förresten kom på fredag för det ska komma på onsdagar men brukar komma på fredagar...?
Kan ni lägga undan datorn till på fredag när Officepaketet till vår dator kommer frågar jag lite snällt. Nä, det går inte för då måste ni betala en handpenning annars kan inte systemet lägga undan...? Vi hade nyss lämnat faktureringsadress och där stod hela beloppet men handpenningen är ju lätt att plocka bort, inga problem, så då gör vi det.

Sen började diskussionen om xp eller vista..vi skulle ha vista enligt säljaren. Jaha, säger jag som definitivt är den mest otekniska och ointresserade person av allt datorer heter, vill bara att det ska funka. Jag vet i alla fall att vi har xp nu, men inte mer. Hade vi trådlöst, ja det har vi, sa jag. Ok, då får ni köpa en ny roter också för då kom samtalet in på bakåtprogrammering eller var det framåtprogrammering eller något annat. Då gav jag upp för då var min MS hjärna totalt utröttad!
På onsdag eller fredag får någon annan åka dit...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh sånt ska man nästan bara få levererat...Sen bara fungera...Hoppas du får en bra laptop tillslut! Kram anna

messan sa...

Hej Anna!

Jaa, så ska det vara, klart för användning och inget mer.
Det kommer fixa sig galant!
Kram

Anonym sa...

Å, det där är så jobbigt. Jag vill bara ha en dator som funkar, liksom...

messan sa...

Hej Maria!

Det är en djungel och jag är helt "puckad" när det gäller allt det här.
Det ska bara funka direkt!