fredag 19 december 2008

Mitt hår

Jag har nog haft långt hår så länge jag kan minnas och det kommer jag fortsätta med när jag blir lastgammal så får det bli en knut eller kanske en lång fläta för att klippa av mig håret det gör jag bara inte. Är så imponerad av de som klipper sig kort och byter färg som jag byter kläder, verkligen modigt! Mitt hår har i princip alltid haft samma färg förrutom ett par grå som dykt upp på sistone, dom tonar jag bort lite då och då.

Mitt hår är kanske inte det blankaste utan mer åt frissighetens håll, kanske typ Ronja Rövardotter hår men som tur är så finns ju plattången som jag alltid har med mig. Ja, inte varje dag men så fort jag är borta mer två dagar.

När det är fuktigt ute får mitt hår ett eget liv...det ökar i storlek och blir mer än dubbelt så stort så det ser ut som håret är ute och går med mig. Jag har alltid mössa när jag cyklar till jobbet och som tur är så finns det så himla fina mössor just nu, tack och lov för det!

Eftersom mitt hår är så långt så blir det ständigt stopp i duschen eller badkaret, sjö i badrummet händer lite då och då och dessutom tappar jag mycket just nu.

Jag gillar mitt hår i alla fall och idag blir det en hästsvans eftersom jag ska till stallet och rida nu!

10 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅå, vad härligt med håret. Helt sant att det bli en identitet, speciellt långt som tagit länge att samla till.

Köp bra "ta-had-om" grejer till håret och pyssla om det lite xtr.


Kraaaaam

Anonym sa...

Ta hand om dig och ditt hår!
Kram Lllan

Anonym sa...

haha, jag tycker mest synd om pappa eftersom det är han som får rensa avloppet efter att vi tjejer har duschat :P

Anonym sa...

Jo det där med hår är verkligen ett hett inlägg även hos mig... Kram Anna

Anonym sa...

Nej vad du gör klipp inte av ditt långa fina hår... det är ju DU!

messan sa...

Hej Maria!

Visst är det en indentitet, det är jag med frissigheten...

Ska köpa det!

Kram

messan sa...

Hej Lillan!

Det ska jag :-)

Kram

messan sa...

Hej Min Dotter!

Visst är det lite synd om honom...det händer ju jämt :-)
Alla tjejer har ju långt hår...

Kram

messan sa...

Hej Anna!

Läste nu...att du klippt av allt, helt otroligt! Hur vågade du?

Jag som alltid varit som vanligt...
gillar dig och alla andra som gör något annat med håret, är imponerad!

Stor kram från mig

messan sa...

Hej Söstra di!

Du behöver verkligen inte vara orolig det gör jag aldrig :-)

Diggar mitt hår...trots min frissighet.

Kram