måndag 29 december 2008

Pollymuffins

Nu ska här bakas goda Pollymuffinsar till vårt försenade eftermiddagskaffe :-)
Här kommer receptet.

150 gr smör
2 dl mjölk eller 2 dl gräddfil
2 ekologiska ägg
1 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse polly

Sätt ugn på 175 gr. Smält smör och tillsätt mjölk.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ned den ljumma vätskan. Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och vänd ner det i smeten.
Häll smeten i pappersformar eller i muffinsplåt. Stick ner ett par Polly i varje form.
Lycka till! Mums!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här låter ju hur gott som helst. Mmmmmmm.

Stor kram på dig som förser mig med så mycket god inspiration

messan sa...

Hej Maria!!

Jag är så glad att du är där!!!
Mmmm dom är såå goda!
Kram

Emma sa...

Mmm, de där verkar jättegoda! Jag har alltid älskat att baka. När jag fick min ms och därmed mitt handikapp slutade jag vara i köket. Allt blev bara helt fel. Allt mjöl åkte ut på golvet, äggen gick sönder mm. Men sedan två år tillbaka har jag börjat med bakningen igen. :-)
Och det är tack vare min sambo som hjälper mig.

messan sa...

Hej Emma!

Dom är supergoda! Vad kul att du börjat baka igen och vilken gullig pojkvän du har som hjälper dig.

Jag tycker också det är jättekul att baka, oftast går det i perioder beroende på lusten och orken.
Ha det bra!
Kram