torsdag 11 december 2008

Jag är jag med eller utan MS och så har det alltid varit


Så klart att jag är jag, det har jag alltid varit och jag står upp för det, så har det alltid varit, vissa gillar det och visar retar sig så mycket på det och skyller det pga min MS att jag ändrats...men jag har alltid varit den som sagt ifrån och varit lite av "svarta fåret" i familjen. Jag tänker vara den som fortsätter att ifrågasätta och inte ta emot vad som helst, så är det bara, för jag är jag och det är jag glad för och jag hoppas att jag uppskattas iallafall.

Vem är jag, jag är oftast nästan jämt glad/positiv om man skulle fråga de som verkligen känner
mig, ibland euforisk glad i perioder, halkar ner ibland i det gråa, ytterst sällan, blir så förbannad på tre röda och då är jag förbannad så det blixtrar men det går över bara vi har rett ut det, gråter när jag är glad och när jag blir berörd och ibland av ilska, känner så stark empati för andra, helt plötsligt är jag glad igen, så det som man kan kalla mig är en känslomänniska, in i minsta detalj...tror jag. Stämmer det ni som känner mig???

Några i min närhet kanske tycker jag är superknepig men jag vet ju, så har det alltid varit och det kommer bistå, svängningarna kommer snabbt, fast det som är det viktigaste, de som fattar och förstår finns vid min sida än idag och dom är många och det är jag så tacksam och glad över.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att du är en underbar människa!
Lillan stora kramar

Anonym sa...

Hej! Så trevligt att du fann mig och jag är glad att jag får se in hos dig! Jag ska läsa igenom dina inlägg i kväll och sen kommer jag återkomma och du är alltid välkommen tillbaka till mig! Kram Anna

Anonym sa...

Åååååå, vi är så lika. Känslor rakt igenom. Kraaaaaaaaaaaaaam

Anonym sa...

Känner inte alls igen dig ;->...
Fast inte att du är knepig.. men jag är ju rätt van vid familjen så allt är ju relativt *lol*... släkten är värst du vet... jag höll på att skriva att det finns ju alltid de som är värre hahaha jag vet du tar det på rätt sätt och tror du vet vad jag menar med det. KRAM gumman!

Jag (vi) vill inte ha dig på något annat sätt! Då är du ju inte vår messan så det så...

Sanna sa...

Messan!! jag håller fullt med dig! Man är sig själv även om man har MS, det kan ingen ta ifrån en!

en liten uppmuntran i vardagen finns till dig på min blogg veckansmiddag..

messan sa...

Hej Anonym!

Åh, tack så mycket!
Stor kram

messan sa...

Hej Skrivanne!

Kul att du hittat hit också och du är så välkommen! Såklart jag kommer tillbaka till dig och lämnar lite avtryck.

Ses snart kram messan

messan sa...

Hej Maria!

Ja, det är vi! Hellre är jag så här än som ett rakt sträck, för här är det svängningar :-)

Kraaaaaaam

messan sa...

Hej Söstra di!

Förstår att du inte gör det hihihi det är liksom jag i ett nötskal!

Du är ju van vid lite knepiga människor så du har nog hög toleransnivå ;-)och som sagt, jag är ju inte värst på långa vägar.

Tur att ni gillar mig i alla fall trots mina "knepigheter". Jag gillar dig (er) också!

Det viktigaste är att alltid vara sig själv!

messan sa...

Hej Ayla!

Åh, tack så mycket! Så gulligt av dig jag blev jätteglad :-)Ska skicka den vidare imorrn.

Att vara sig själv i alla lägen är det viktigaste :-)

Tack igen och kram