fredag 19 december 2008

Ibland påminns jag om saker

Vissa saker vill jag inte minnas och jag har bearbetat dom på egen hand och gått vidare men ibland kommer dom till mig som ett brev på posten, jag bara gråter då och ser en massa gator och tunnlar ooch ingen värme bara kyla och istappar,
dom bara är där och det gör så fruktansvärt ont varje gång jag påminns om dom och vissa av ärren sitter så djupt fast. Dom är liksom ett helvete som alltid finns där i mitt hjärta, ett riktigt helvete som jag idag ser som ett sidospår i mitt liv.

Mina steg i framtiden väljer jag...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Blir så ledsen men förstår dig!? Det vet du.

Visst är det hårt när verkligheten knackar på dörren men jag är här, alltid och kommer alltid att vara, även om vi aldrig setts eller möts i verkliga livet.
Kran Lillan

Anonym sa...

Jäg är här också, gillar dig det har du säkert märkt.
helg charlie

Anonym sa...

exakt. Framtiden styr vi själva störtsa kramen från mig

Anonym sa...

Ja vissa saker är så smärtsamma men med de tuffa perioderna i livet växer vi som människor också. De är ju en del av oss på samma sätt som de positiva minnena. Men det är jobbigt när de visar sig i sin fulla styrka, speciellt som när man tror att man faktiskt kommit över dem till viss del.

Jag fick ett tips av vår 'gemensamma' vän en gång: När känslorna kommer så starkt så var inte rädd för dem, omfamna dem, gå in i rädslan och de starka känslorna. Genom att möta dem på detta sättet så kommer man igenom dem på ett nytt och mer kraftfullt sätt. Jag kan intyga att det stämmer för egen del...

KRAM till dig

Anonym sa...

Du har verkligen kloka vänner här och IRL! Det förstår du väl! Sen kommer och går det vi inte vill påminnas om. Det är otroligt vikigt att försöka ventilera ut gråten och smärtan... Säger hon som är så otroligt dålig på det...Men jag lär mig! Kram Anna

messan sa...

Hej Lillan!

Tack så mycket!

Det fakriskt skönt att gråta lite ibland och sen släppa det och gå vidare.

Kram

messan sa...

Hej helg Charlie!

Tackar, tackar!

messan sa...

Hej Maria!!

Ja, det gör vi verkligen och ibland är det så skönt att bara gråta lite.

Kraaaaam

messan sa...

Hej Söstra di!

Det är nog så jag gör, tycker det är så himla skönt att gå in i känslan och ut efteråt som en mycket starkare människa.

Stor kram till dig med

messan sa...

Hej Anna!

Håller med dig, visst är det viktigt att få ut allt lite då och då, efteråt känner man sig så mycket starkare.

Sen är det så att vissa saker alltid finns där fast man inte går omkring och mår dåligt för det utan ibland poppar det upp.

Kram