torsdag 18 december 2008

Grattis

Idag får jag säga grattis till mig själv för det är 2 månader sen jag sluta röka. Det har gått så himla bra och varit så enkelt. Har lite nikotintuggummi i väskan men jag glömmer för det mesta bort att ta dom. Har försökt övertyga min chef om att hon måste sluta också och det har hon gjort nu. Vi ska även starta en sluta röka kurs på arbetet vilket känns superinspirerande att få med så många medarbetare som möjligt.

Det som måste finnas är den riktiga viljan att sluta för då blir man automatiskt motiverad, egentligen borde det räcka att tänka på alla hälsorisker man frivilligt utsätter sig för och att vara medveten om sitt egna ansvar över hälsan, det man kan påverka när det gäller hälsan i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra vad bra och vad duktigt av dig! Tänk vad mycket annat kul du kan ha för pengarna :)

Anonym sa...

Hurra och stort, stort grattis!

messan sa...

Hej Söstra di!

Här ska det shoppas :-)Hihi

messan sa...

Hej Maria!

Tackar :-)

Anonym sa...

grattis mamma!! är så stolt över dej att du lyckats sluta röka :)

messan sa...

Hej Min dotter!

Vad är det jag alltid sagt till dig...vill man det så fixar man det, eller hur?

Kram