fredag 12 december 2008

Jag somnar alltid till vågornas brus

Ja, det stämmer verkligen för det gör jag...fast jag inte bor vid havet men på ett sätt gör jag det. När jag fick tinnitus så sov jag i princip aldrig och led av ständig sömnbrist och tänkte så här kan det inte vara resten av mitt liv, då dör jag och MS var ju där hela tiden också med sin trötthet. Frågan var hur mycket pallar man... innan man klappar ihop.

Jag kämpande en massa med sömnen och fick en massa och hur lätt som helst utskrivna sömntabletter av min läkare...vad hjälper det, det är en nödlösning i ett akut läge, tycker jag men inte bra på längre sikt.... utan insåg att jag måste hitta på något annat och det gjorde jag med hjälp av mig själv och tinnitussan som jag fick otroligt stöd av. Stort Tack, I love You!

Till slut kom jag fram till att jag måste ordna något som fixar min sömn och jag hittade den här.

Så nu sover jag alltid till vågornas brus eller ett sommarregn eller något annat läte och jag har svårt att sova utan min maskin med alla ljud eller rättare sagt somnar inte alls utan min maskin. Favvisen är vågornas ljud...att höra ett regn är inte heller fel.

Sov gott alla nu ska jag sova till havets brus eller ett lätt sommar regn eller kanske en liten bäck. Gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååå, taack för dina ord. Tycker så mycket om dig också!

Och jag ska önska mig en sån vågapparat i julklapp. Älskar också naturljud som ¨ågor och regn....

kraaaaaaaaaaaaaam

messan sa...

Hej Maria!

Den apparaten kan jag varmt rekommendera. Jag brukar ha den ibland när jag ligger och läser också. Funkar superbra och det är ju världens bästa julklapp :-)

Det var så lite så, det är ju så det är. Kul att vi gillar varandra :-)