söndag 28 december 2008

Långpromenad

Har varit ute och gått i en timma nu och så skönt det var. Det var riktigt frostigt ute och solen sken, underbart vackert! Det var väldigt många som var ute och promenerade idag och alla jag mötte hade frisk luft rosiga kinder.

Jag fick en massa nytt syre och energi, promenader är ju väldens bästa avkoppling och lagom med motion. När jag är ute och går försöker jag att bara gå och njuta av allt jag ser, hör och känner lukten av och idag lyckades jag verkligen med det för nu känner jag mig riktigt avkopplad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å. låter superhärligt. Jag har spa-badat här hemma ;-)

Anonym sa...

Det låter toppen tycker jag! Har själv varit dålig på att vara ute idag. Har målat, måla och målat. Sen var det att fixa med foton till liftkorten och betala räkningar... Inge skoj alls! Skönt att du mår bättre! Kram Anna

Anonym sa...

Det är ett fantastikt enkelt sätt att få motion både för hjärnan och kroppen. Aldrig tänker jag väl så bra som när jag tar mina långpromenader. Tycker alltid att jag får nya lösningar på sådana tankegångar som jag suttit fast i.

Att sen solen vågar titta fram efter låååång frånvaro gör ju inte saken sämre :).

messan sa...

Hej Maria!

Hoppas du haft en riktigt bra SPA-dag, det är så skönt!

Kram

messan sa...

Hej Anna!

Åh, vad du du fixat med målningen, full rulle förstår jag!
Räkningarna är inte så skoj men tyvärr måste det ju göras :-)
Är lite piggare nu, så skönt!!! Yipee!
Kram

messan sa...

Hej Söstra di!

Ja, promenader är världens bästa! Jag går normalt sett massor med promenader men har inte riktigt orkat nu. Det är verkligen rensande för knopp och kropp :-)

Håller med dig att idéerna kommer oftast när jag är ute och går också. Ibland får jag så många så jag skulle ha med mig ett block så jag kommer ihåg dom. Åh, vilken bra idè, eller hur?
Kram
Kram