lördag 13 december 2008

Bara till låns


Tankar som kommer till mig en kväll som den här när maken och jag är ensamma hemma och båda tjejerna är på vift är att vi är på väg in i en ny tid i vårt liv. Nu kommer det handla mer om oss två igen. Spännande!

Vi har två underbara flickor och den stora tjejen flyttar hemifrån i januari och den yngsta har vi kvar ett tag till. Jag har alltid kämpat för att min tjejer ska bli starka kvinnor och ta för sig ute i världen och att de ska göra saker som de tycker är menningsfulla i livet och att de ska lita på sin egna känsla och framförallt tänka med sin hjärtan.

När jag ser dom idag så ser jag att de är två starka tjejer som håller på att blomma ut som självständiga och starka kvinnor.

När den stora nu ska flytta hemifrån känns det så spännande och på ett sätt skönt men samtidigt känner jag en stor sorg. En sorg över att hon försvinner ifrån mig, samtidigt som jag vet att vi kommer behålla vår underbara relation även i framtiden. Jag vet att sorgen snart kommer att lägga sig och jag tror de flesta känner så men det är inget vi pratar om. Menningen är ju att de ska bli vuxna individer och skapa sig ett eget liv där jag också får vara delaktig fast på ett annorlunda sätt emot tidigare.

Vi har dom ju bara till låns...

14 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar inställning du har !!! charlie.

Anonym sa...

Det låter helt underbart! Det är så sant att vi bara har dem till låns! Ha en underbar tredje advent! Kram Anna

messan sa...

Hej Charlie!

Åhh, tack det värmer gott i hjärtat!

Anonym sa...

JAg tackar för erbjudandet och har länkat din sida på min blogg. JAg bockar och bugar för detta erbjudande! Min lilla nybörjar sida... Din sida är så fin och otroligt bra! Hoppas att du får må bra! Själv hade jag bara en liten känning av biverkningarna i morse. Men en värktablett och jag var fit for fight! Kram Anna

messan sa...

Hej Anna!

Så är det det ju faktiskt och när man ställs in för det faktumet att det är så, då blir man lite ställd.
Ha en underbar advent du med!
Kram

messan sa...

Hej Anna!

Jag gillar din sida också och är så glad att vi länkat :-)Min är också en nybörjarsida, började i mitten av oktober..
Stort tack och jag blir så glad att du gillar min sida det värmer gott i hjärtat :-)

Hoppas att du ska må bra och skönt att du är fit for fight igen.
Kram till dig med

Anonym sa...

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver.

Anonym sa...

Jag kan bara bekräfta att ni har två helt fantastiska tjejer! Ni två har gjort ett fantastiskt jobb och är förebilder för vår uppfostran till våra tjejer...

Fantastiskt att ni hittar tillbaka till varandra och kan få en ny 'vår' tillsammans... spännande är bara förnamnet :). Kram till er både

Anonym sa...

så sant så sant... och det kommer gå så bra för dina flickor med en så bra mamma :-)

messan sa...

Hej Anonym!

Så skönt att höra att jag inte är den enda som känner så här.

messan sa...

Hej Söstra di!

Visst är det spännande nu och man vet aldrig vad som händer i framtiden!

Stort tack för att vi är förebilder, det känns så stort :-) och håller med dig dom två är helt ljuvliga tjejer/kvinnor och visst inser, vi har lyckats!!!! Yipee!

Kram till er med

messan sa...

Hej Maria!

Sträcker på mig och tar emot :-).
Vet att de alltid är här!

Kram

Anonym sa...

vad fint du har skrivit mamma :) kommer sakna er jättemycket när jag flyttar men som vi har pratat om tidigare så vill man flytta hemifrån förr eller senare & nu är dags. sen kommer jag komma & hälsa på rätt ofta såklart :) älskar dej!

messan sa...

Hej Min dotter!

Jag älskar dig med, massor, oändligt mycket och att flytta hemifrån är ett naturligt steg i livet och jag tycker också att det dax nu men jag kommer sakna dig massor.

Kom hem och hälsa på lite då och då!!

Stor kram