söndag 21 december 2008

MS tröttheten

Läste på Annas blogg om det här med MS-tröttheten eller fatigue som det egentligen heter. Det är verkligen det jobbigaste symtomet i allafall just nu. Tröttheten finns där på ett eller annat sätt hela tiden och när den slår till med sin fulla kraft då är det bara att gå och lägga sig och vila. Det känns som tröttheten lamslår hela systemet och inget funkar som det ska. En läskig känsla!

Just nu är det så mycket jag vill göra och det har gått bra hitills för som jag sagt tidigare så börjar jag nog hitta balansen mellan vila och action och jag mår bra just nu. Jag har medicinen Modiodal mot trötthet utskriven och den kan jag ta vid behov men fram till nu har jag inte tagit någon utan vill helst klara mig utan dom, för jag är inte speciellt förtjust i att stoppa i mig en massa mediciner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åååå, var rädd om dig och ta allt i myrsteg!!!

Anonym sa...

Det är bra att du har hittat balansen! :)

kramkram .

HUmlan

Anonym sa...

Det är ju det med tröttheten. Det är bara att försöka att eftersträva balansen! Balansen mellan aktivitet och pauser! Idag går allt toppen bra! Kram Anna

messan sa...

Hej Maria!

Kör i lite normal takt nu :-)

messan sa...

Hej Humlan!

Känns jätteskönt!!

Kraaaam till dig

messan sa...

Hej Anna!

Kul att höra att det är bra idag! Med mig är det jättebra också :-)Det är så skönt när man får vara som vanligt!

Kram