onsdag 10 december 2008

En historia om en julgran


Jag eller rättare sagt vi, min familj, man och två döttrar och en hund också hon en en tjej, har ju alltid en riktig gran hemma hos oss, vi gillar doften av riktig gran och även barren :-). Vi får alltid en nyhuggen gran av min pappa varje år och han är lika stolt varje år och säger, i år har jag hittat den finaste Kalle Anka granen som finns!! Ja, vi vill ju alla ha en Kalle anka gran så vi blir jätteglada :-)

Det här året var som alla andra, vi tar in granen kvällen före julafton och klär den men jag säger hela tiden luktar det inte lite konstigt, nää det är du som är känslig mamma, ok så är det nog tänker jag. Vi pyntar hela kvällen och går och lägger oss och går upp på julaftons morgon och hela vårat hem stinker av, ingen vet vad men det luktar pyton. Kan liksom inte beskriva doften.

Ringer till pappa och berättar och han säger skrattande, då har ni fått en rävurinsgran!! Jaha, vad menas med det...jo det betyder att det är en gran som en räv bott intill och pinkat in:-(.

Herregud det är julafton vad ska vi göra, jo min man går ner till vår affär och säger att granen luktar hemskt och vi köpte den här igår....vi måste ha en ny och vi får en ny! På min med nytt pynt och så är allt frid och fröjd igen...

Det här en hemlighet oss emellan och snälla berätta det inte för nån!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha- vilken underbar historia! Och fiffigt. Där hade ni en räv bakom örat minsann ;-)

Anonym sa...

Ja jag bara älskar den storyn och kan se alla i er familj och ståhejet runt detta hiihihihihi

messan sa...

Hej Maria!

Verkligen en räv bakom örat :-) Brukar tänka...hoppas ingen annan köpte den granen :-) Nöden har liksom ingen lag, hihhi!

messan sa...

Hej Söstra di!

Den är underbar! Tänk först på med pynt sen av och in med ny gran och på med pynt, herregud!Gud så kul det var :-)