söndag 19 september 2010

Höstdoft


Nu är hösten här. Jag älskar hösten för de vackra skiftningar som blir i naturen. Alla färger som nästan ser ut som en tavla, en levande duk. En tavla som skiftar utseende och färg beroende på väder och vind.

Jag älskar den klara höga luften som gör att det känns så mycket lättare att andas, himmelens mörka djupa blåa färg och dofterna som slår emot mig när det doftar höst. Dofterna efter ett höstregn.
Jag tycker så mycket om att få rosiga kinder när jag är ute och promenerar. När jag kommer hem efter min promenad i min höstskog så är det så rogivande att tända alla mina ljus och krypa upp i min favvissoffhörna och njuta av en god bok eller en bra film.
Jag älskar Sverige just för att vi har våra vackra årstider. Mina olika årstidsminnen samlar jag i mitt hjärta. Nu säger jag varmt välkommen till hösten.
Gillar ni hösten?
"Lyckan finns inom oss
även när den
kommer utifrån."

14 kommentarer:

Renée sa...

Hösten är alldeles underbar tycker jag! Speciellt detta med svampen... I löööv it! Tyvärr vill inte min kropp som jag vill men annars gillar kag hösten. Alla årstider har sin tjusning...

Anna tassar in.. sa...

Jo men när du beskriver hösten så älskar jag den..annars är tidig vår min årstid..när allt är nytt o spännande..

Sussi sa...

Jag tycker också det är otroligt vackert med färgerna på hösten men doften i skogen påminner om blöt svamp. Den kan jag däremot klara mig utan ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

Marie-Louise sa...

Jag älskar hösten :) Den fina klara luften och alla härliga färger gör mig lycklig. Kunde vi bara slippa regnet så vore hösten perfekt. /Kram

ywonne sa...

Hösten är min årstid, lagom temperatur fina färger, precis som i min garderob...färger alltså

soffie sa...

wow vilka foton ,jag älskar inte hösten ok att den kan vara jättevacker men jag känner mej nedstämd och lessen då jag vet att det bara blir mörkare och mörkare ute,hoppas på en varm och solig höst.
kram

Anonym sa...

Samma här! Älskar hösten jag med! Njuter och njuter av varje del...
Försöker att inte somna i soffan.. Lillasyrran har kompisen bredvid. Borde väl hålla mig vaken i alla fall tills hon går hem... Kompisen alltså... ;)
Idag var jag ute på en tre kms runda. Den var otroligt trög. Jag som promenerat upp mot en mil i sommar... Men då förra veckan hann jag aldrig med... Nu känns det i högerbenet...
Ha det gott hjärtat!
Kram Anna

Anki sa...

Om man inte gillade hösten så gör man det nu efter det fina inlägg.....jo jag håller med hösten är väldigt vacker. Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Nja, nej jag är inget stort fan av hösten. Men jag accepterar den och njuter av godbitar av den. =)

Just nu har jag mycket inspiration i mig och allt förändras till det bättre hela tiden så jag kommer nog ha fina minnen från den här hösten tror jag.

Jag väntar med spänning på mail från dig. =)

Stor kram
Madde

Eva sa...

Åh vilka fina bilder!
Jodå, jag gillar också hösten. Mer och mer för varje år faktiskt. Inte minst för det där med luften, att det liksom känns lite lättare att andas. Men jag gillar inte att det regnar så mycket...
Har kuvertet dykt upp?

pillan sa...

japp här är en som gillar hösten , att krypa in under en filt , tända lite ljus och kolla på nån bra film i höstmörker ,,, mysigt !!
Men all skit som min lilla vovve drar in är inte lika kul

Barnens Hjältar sa...

Förlåt att jag inte svarat på mejlet, vill ge dig bra svar!! Det kommer det kommer!!
Tack, det är bra med magen :-)

Lilly Lee sa...

Ja jag älskar hösten! Den friska luften, färgerna och att det närmar sig jul ;-)

Unknown sa...

http://maxalas,blogspot.com νεα απο ολη την γη ,βιντεο ,αθλητικα