söndag 21 december 2008

Positivt tänkande


Nu har jag läst klart boken Vändpunkter, människor som vågat möta livet och jag kan verkligen rekommendera den. Det är ingen bok som man sträckläser, utan ett kapitel, ett livsöde i taget.

Agneta har lyssnat på människor som nått en avgörande vändning i sitt liv, hennes egna historia är också med. Vissa historier får mig verkligen att tänka till lite extra och verkligen inspireras.

Boken handlar om vilken inställning till livet vi har och vilket förhållningsätt vi väljer att ha till olika händelser som inträffar i livet och hur det påverkar oss. Att tänka positivt kommer man så långt med och jag blir ännu mer övertygad efter att ha läst alla de här människornas livsöden och hur de har hanterat dom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det tipset...Ska kolla om jag finner den till julläsningen! Kram Anna

Anonym sa...

Den ska jag absolut läsa :-) Älskar levnadsöden.

Anonym sa...

Den boken verkar väldigt bra!! :D


kram.

humlan

messan sa...

Hej Anna!

Ja, gör det för den är verkligen intressant! Jagar en massa böcker som väntar på mig inför julläsningen :-)

Kram

messan sa...

Hej Maria!

Mmmmm, gör det! Den finns i pocket också. Den här är verkligen olika levnadsöden.

messan sa...

Hej Humlan!

Den är bra, jag lovar!

Kram