fredag 24 februari 2012

Middagstips sökes & fredag igen :)


Lite blommor till er så här på fredagsmorronen.
Just dessa kommer från Rosendals i vår vackra huvudstad.

Veckans bästa dag är här igen! Det är något alldeles speciellt med just fredagar så är det bara. Jag älskar just den här dagen! Det blir en fredagskänsla i hela kroppen.

Har redan börjat fundera på vad jag ska hitta på för gott att äta ikväll. Har ni några goda recept att tipsa om så blir jag jätteglad :).

Idag ska jag äntligen klippa mig och det ska bli så skönt. Man blir som en ny människa efteråt...känns som man är lättare på något sätt :). Sen är det skönt att bli lite ompysslad också.

Som sagt nu är det fredag igen! Solen skiner och temperaturen visar att det är varmt ute...det är fantastiskt härligt!

"Folk inbillar sig ofta att de skulle vara
lyckligare om de vore på något annat
ställe. Men lyckan beror inte på var man 
är, utan hurdan man är." 

Ha en fin fredag alla ni! Vi ses lite senare!

10 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Tack för blommorna!

Du kan ju alltid bjuda på tacospaj det brukar ju alltid gå hem :)

Ha en bra dag hos frissan!
Kramen♥

Anonym sa...

Härligt att gå till frissan, det skulle jag behöva och har inte gjort det på väldigt länge. Solen skiner även här och jag tror det blir en bra dag. Jag köpte några böcker på bokrean igår så jag ska nog mysa med någon av dem. Just nu myser jag med kaffe.

När det gäller middagstips så kan jag rekommendera:
Kycklingfiléer i bitar med soltorkade tomater, pinjenötter och pesto, lite grädde. Serveras till färsk pasta och ruccola. Gott gotti gott gott
Kram

RackarTuss sa...

Grillad sparris:

Ingredienser:
* 1 knippe FÄRSK grön sparris (bryt av botten som är "träig")
* Riven parmesanost (köp en bit och riv själv)
* 50 gram pinjenötter som du själv rostar i en het torr panna
* Olivolja
* Havssalt

Tillagning:
* Värm pannan
* Lägg sparrisen på ett fat, ringla över olivolja och vänd sparrisarna.
* Grilla sparrisen i ca fyra minuter på hög värme. Vänd sparrisen flera gånger så den inte bränns
* Sparrisen ska börja få bruna fläckar, men inte bli bränd
* Ta sparrisen från pannan (grillpanna om du har) Fördela på tallrikarna, strö över parmesanen och havssalt o kanske lite mer olivolja.

Urgott!!!

FredagsKram

messan sa...

Tack vad ni är snälla och vilka goa recept:)!!!
kram på er

Skogsviola sa...

Håller med om att fredagen är veckans bästa dag, om man ska generalisera. Det hänger väl kvar sen jobbtiden, kan jag tro. Fredagen brukar vara vår traditionella fiskdag. Men idag ska det bli färsk kyckling. Har inte bestämt än hur den ska tillagas. Om jag inte skulle haft kyckling idag, tror jag att de skulle blivit färska musslor, enkelt kokade med vitt vin, vitlök och persilja och nybakade baguetter att suga upp spadet med. Mums!

Christina sa...

Ja visst är det härligt med hundar och det är riktigt farligt att åka och kolla på valpar hehe ;)

MyStory sa...

Jag har inget middagstips att komma med men jag ser att du har fått några tips från andra. Själv ska jag på After work och behöver inte tänka på matlagning. Önskar dig en fin kväll!
Kram

paula i pörtet sa...

Hej! Fredagsmiddagen idag blir en kalvstek som myser i ugnen, ligger i spad med vitt vin, selleri och rökt sidfläsk. Det doftar i hela huset.,..
Det är inte alltid självklart att man orkar inspireras till helgmiddagarna, men ibland får man till något riktigt bra.
Klippa mig ska jag göra nästa vecka, kan inte åka på dop nästa månad med detta barr
Ha nu en skön helg/Kram

ansepanse sa...

håller med, lyckan har ingenting med att göra var man befinner sig :)eller lite kanske :)
kramar

Jenny sa...

Det var vårväder när jag var ute en sväng på lunchen idag. Det tog emot att gå in och sätta sig igen framför dator :) kram