tisdag 21 februari 2012

Vårkänslor & Neurologbesök


Sommarkänsla bilderna fotade av yngsta dottern.

Vilken underbar dag vi haft idag med sol och fåglar som kvittrar...snacka om vårkänslor. Temperaturen visade 7-8 grader plus och snön bara försvann och det blev gummistövelväder på bara ett par timmar.


Det är fantastisk känsla och man blir så glad iaf jag. Glad, så glad var jag bara tvungen att bege mig till blomsteraffären för att titta på lite vårblomster...ja, ni vet ju att jag gillar blommor vid det här laget. När jag frågade flickan i affären vad jag kan plantera ute nu, för nu är det vår...svarade hon du får nog vänta lite för det ska bli kallt igen. Ok, jag köpte lite Ranukler och lite lökar som får bo här inne så länge.

När jag kom hem bestod vår trädgård av ett endaste stort fågelbad...fullt med fåglar som badade överallt i allt vatten som smält under dagen. Så härligt det är med vårkänslor man blir så pigg och glad:)!!

Imorrn väntar ett nytt besök hos min neurolog, bästa MS läkaren. Har nästan VIP kort:). Vi ska göra ett nytt kisstest med ultraljud. Det jag gör är att jag går på toa och sen ultraljudsundersöks blåsan hur mycket jag har kvar i blåsan. Är alltid för mycket kvar trots att jag kissar stup i kvarten och äter medicin...det är mina nervimpulser som spökar med mig:). 

Nu ska jag spana in mina fina blommor här hemma och titta på när mannen äter en semla...inte synd om mig alls...jag vill ingen ha:).

11 kommentarer:

Sussi sa...

Åhh härligt med vårkänslor. Här har det hållt sig på plus 2 grader. Smälter gör det men långsamt. Än finns det alldeles för mycket vitt kvar på backen..

Lycka till hos neurologen..

Kramisar

Bara Sara sa...

Great att det verkar bli vår snart!!

madelein - mamma till sex sa...

Hoppas det går bra hos neurologen!
Här har vi med haft vårkänslor :-)

MyStory sa...

Så underbart det låter med töväder och vårkänslor. Hos mig är det länge kvar till våren men idag sken solen och det var bara just under noll. Solen värmer och det kan bli takdropp vilken dag som helst nu :-)
Kram

Mia sa...

När det är sånt där väder, så vill man liksom bara springa rätt ner i vattenpölarna och hoppa!!!
Lycka till i morron!!! Kram på dig!

Anonym sa...

ja, det är härligt med sådana dagar som det var igår. dripp dropp... och det går fort. Jag har slutat att längta till det som komma skall, jag njuter av det som är här och nu. Vilket härligt intiativ att åka och köpa lite vårblommor, jag älskar också blommor och har alltid gjort. Har en dotter som är likadan. Vårt sommarnöje är att gå ut och plocka blommor. Det är konstigt att sådant intresse kan föras vidare, nu går min dotter floristutbildning och jag är lite avundsjuk... doften av snittblommor är underbart. kram och lycka till hos doktorn.

Rustik Romantik sa...

Vilken fantastisk och tänkvärd blogg du har! Den ska jag följa.
Kram, Tina

Rustik Romantik sa...

Vilken fantastisk och tänkvärd blogg du har! Den ska jag följa.
Kram, Tina

ansepanse sa...

hoppas att det går bra hos läkaren ♥ mm, igår hade jag också vårkänslor, det var SÅ härligt ute, det blev en långpromenad i den ljumma vinden, jag kan ju heller inte äta semlor eftersom jag är diabetiker
idag ska jag återigen till lasarettet med mitt öga, få se vad doktorn säger om det idag
kramar vännen

RackarTuss sa...

Jo du - hos oss är det ca 1 grad och småregn med BLANK IS & blixthalka :(

paula i pörtet sa...

Halkigt och isigt idag, värre neråt landet men oj, inte vill jag gå ut och bryta benen.
Men igår hade vi också lite fågelkvitter och efter avhyvling av vägen såg jag asfalt! det var flera månader sen!
Tur du har en fast läkare du får träffa så du slipper rabbla om alla fakta varje gång du träffar nya läkare. Jag har ju flyttat så ofta att jag bytt vårdcentral många gånger. Dessutom är det mest stafettläkare där nuförtiden, hemskt tråkigt.
Fånga dagen!/Kram