onsdag 1 februari 2012

Att köpa rätt korv

...det är inte alltid så lätt...

Maken kom på att hans absoluta, den enda i hela världen favoritkorv Norrboda Medvurst var slut...då är det inte lätt när favviskorven saknas i kylskåpet, oj oj. 
Vilken tur att dottern precis skulle iväg till affären i ett annat ärende då kunde hon ju passa på att köpa makens korv så det blir frid och fröjd här hemma igen:).
Maken ropade till dottern: Kom ihåg att den heter Norrboda medvurst!!!
Dottern svarade: Jo, jag vet...vem har liksom undgått att den heter så...:).

När dottern kommer tillbaka med varorna och korven då blir allt fel...
Maken utbrister i förtvivlan när han ser korven: Det här är ju inte Norrboda det är ju hushållsmedvurst.
Dottern svarar: Korv som korv...typ...

Dagen efter öppnar maken kylskåpet för att göra sig en macka med "sin" korv på. Han tar ut sitt paket med fel korv när han plötsligt börjar att skratta när han ser att hushålls är överstruket med en svart tuschpenna och att det står Norrboda över istället. 
Bra jobbat dottern min...det märks att du brås på mig:)! Problem är ju till för att lösas :).  Nu ligger rätt korv i kylskåpet och hemmet är frid och fröjd igen:).

17 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Haha...skrattar åt inlägget. Det var kul gjort av henne att skriva så. Det är ett hellsicke när ens favvosaker tar slut.

Jenny sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHHA SKITBRA ärligt talat. KORV SOM KORV LIKSOM ahahahahhaha kram i massor

soffie sa...

fniss härlig dotter ni har hoppas han gillade den korven då:) kram.

MyStory sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MyStory sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MyStory sa...

Så knäpp det blev. Min kommentar publicerades två gånger och jag skulle ta bort en men tog bort båda...

Det jag skrev från början var att jag håller med om att korv är korv :-))

Kram

Unknown sa...

Smart dotter du har:)

Sussi sa...

hahahaha smart dotter ni har! :)
Ja vad ska man säga om det där. Nu står det ju rätt på korven ;)

Kramisar

Barnens Hjältar sa...

Haha, vilken go dotter ni har haha. Så himla bra :-)

bakom berget sa...

Ha ha ha....vilken kul idé att byta namn på korven!
Va glad jag blev att du tittat in hos mig. Din blogg är jättefin. Nu ska jag titta mig omkring lite mera här. Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Skogsviola sa...

Tänk, jag har samma smak som din make. Om jag köper medvurst blir det alltid Norrboda light-varianten. Men det klart, jag KAN fördra andra märken också om än med visst motstånd! Hälsa maken!

britt-marie sa...

Hej
Det var en trivsam och omväxlande blogg du har. Fantastiskt att du orkat hålla på så länge. Själv började jag skriva i samband med en rehab på Sommarsol, Vejbystrand hösten 2011 och välkomnar in på www.skogh-dave.se

ansepanse sa...

hahaha - det var bra gjort av dottern :), problem är till för att lösas :)
en fin dag till dig vännen
bamsekramen

Madeleine Berglund sa...

Haha, det är ju klockrent, din dotter är listig. =D

Nej, jag jobbar inte kvar i butiken. Befrielse! Jag jobbar på förskola här i sigtuna kommun. Perfekt att jobba i sin hemkommun anser jag. :)

Vad är det för jobb du bytt till?

Kramis
Madeleine

Jenny sa...

Hej, Kråkflickan handlar faktiskt om en tjej som växer upp med en äcklig pappa och blir helt knäpp men är som två personer i boken.Lite för många brutala barnmord måsta jag säga. Vad har du för bok på lut? Kram i massor.

Barnens Hjältar sa...

Ja kaffebrist är förfärligt :P Jag överlevde dock!

paula i pörtet sa...

Haha så typiskt karlar att ha en älsklingskorv! Jag äter inte medwurst längre, men när jag gjorde det gillade jag den finska bäst. Finsk korv är överlag mycket godare än svensk....ähum
Högre kötthalt och godare smak, och smaken är som baken, delad..
Nu önskar jag dej en riktigt mysig helg, alla förutsättningar finns ju nu när du har lyst upp med ljus igen!
Kram