onsdag 22 februari 2012

Choklad och filmtips till er

Bild lånad Body Shop

Jag älskar choklad i alla dess former båda att äta och ha doften på kroppen. Ni har väl sett Body Shops nya serie om ni inte har det så vill jag varmt tipsa er om ni är chocolatelovers. Den kommer inte att finnas i ordinarie sortimentet tyvärr. Skulle gärna köpa på mig ett helt lager :). Den doftar så chokladigt att man nästan vill ta sig ett smakprov men det ska man nog inte...då är det bättre att ha en Marabou vid sidan av :).


Jag gav bort duschkräm och body lotion på Alla hjärtans dag till en som också älskar chocklad och det var mycket uppskattat.


Jag såg filmen i höstas på bio och den är bra, riktigt bra tycker jag och nu är den släppt på DVD så den blir mitt filmtips till er att njuta av i hemmasoffan:). Ladda upp med lite gott och ett par näsdukar också :).
Det är nog nästan omöjligt att göra en film av en så bra älskad roman. Danska Lone Scherfig har lyckats. 20 års nedslag i två människors liv och deras lika långa vänskap full med kärlek. Emma och Dexters vänskap börjar när de går universitetet. De är attraherade av varandra hela tiden men...de får liksom aldrig till det. En saga är det...


Nu önskar jag er en bra dag, en fin bokreadag!

10 kommentarer:

bakom berget sa...

Det låter ju perfekt! Har dom den tillfälligt just nu eller....
Tack för filmtipset.
Kram Åsa.

Anonym sa...

Åååå, den där boken skulle jag vilja läsa, men kanske ska titta på filmen också. Nu när den finns på dvd. Smörja in sig i choklad, visst är jag en chokladälskare men jag vet inte ;) kram och ha en skön dag.

Carina Sjölund sa...

Tycker det är så jobbigt med dessa snyft filmer, tårarna rinner på kinderna mest hela tiden!
Men har svårt att låta bli och se oxå :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

ansepanse sa...

vad gott :) gå omkring och dofta choklad menar jag :)
den filmen låter jättebra, ska ha den i åtanke
Sv: nej, det här ögonproblemet har ingenting med min diabetes att göra utan den har med min reumatism att göra, jag får just regnbågshinneinflammation om och om igen och måste behandlas med cortisondroppar, men nu var det bättree och jag ska börja trappa ner under en treveckorsperiod nu
tack :) och var rädd om dig också
bamsekramen

Unknown sa...

Mm vad underbart med choklad doft på kroppen.
Har du kikat på eleven.se?
Oj vad mycket lukta gott det finns där:)
Kram❤

RackarTuss sa...

Hej!
Jo, en å annan choklad kan ju slinka ned.... men jag e en lakridstjej jag ;)

madelein - mamma till sex sa...

Tack, jag skall kika på nätet tänkte jag (bokrean), orkar inte ut och slåss i butik ;)

Unknown sa...

Hur gick besöket hos doktorn?
Kram från nyfikna jag❤

MyStory sa...

Tack för filmtipset! Själv kan jag inte tänka mig att smörja in mig i något som luktar choklad. Men smaken är ju som baken ;-)
Kram

Jenny sa...

Då ska jag hyra den.Jag kom inte in i boken riktigt så jag gav upp. KRAM