tisdag 22 maj 2012

Ha sommar




Sommarbilder från en tur på havet en varm högsommardag.

Tänk helt plötsligt blev det sommar och varmt. Det var så varmt så man man nästan ville doppa ner sig i vattnet...men efter att ha doppat ner en tå så insåg jag att jag väntar nog ett tag till :). Nä, någon vinterbadare kommer jag aldrig bli ;). Det räcker att ha det så lyxigt som att springa omkring i shorts och linne...då är det sommar! Feelingen och förväntansfullheten om allt som ska komma...semester, barfota fötter,bruna ben och fräknar på näsan, bad, sol, glass i strut, sommarlov, glada barn, resa bort, åka båt och frossa i skaldjur och annat gott sen så massor av glädje och många skratt...

Idag har vi åskan här som mullrar lite runt omkring oss. Ganska mysigt faktiskt när man får vara inne och tända ett ljus på sitt skrivbord.

Idag döps lilla Estelle :). Kommer ni äta någon prinsessbakelse? En liten Estelle sötsak till kaffet vare mycket gott nu:).  Hur har ni det hos er, har ni också sommar? Har ni blixtar och dunder?

Kramis

28 kommentarer:

Mamma med MS sa...

Jag spar min bakelse tills på fredag. Då maken fyller år. Så just nu har jag lite fix och saker att fixa med.

Just nu är solen med mig här..och hoppas att den stannar ett tag,för man blir så glad och får energi av den. Vill få smaken av sommar nu.

Anonym sa...

Här är det sommar och jag har en skola i närheten, balkongdörren på vidgavel, så jag hör glada barn som leker, fågelsång och solen skiner. Fastighetskötarna fixar och trixar med alla växtligheter runt husen ... och det doftar sommar. Kram på dig.

lollouise sa...

Hejsan! Mitt namn är Louise och jag är 18år. Jag håller på och skriver en uppsats om ms och skulle bli jätteglad om du vill berätta någonting som jag kan ha med. Jag syftar mest på, vad kan en person som har ms göra som en vanlig människa kan? Hur man försöker leva ett vanligt liv. osv. Jag vet dock att sjukdomen kan skilja sig ganska mycket från person till person. Men hör av dig! :) Kram

Skriv en kommentar på min blogg så jag vet. Annars kan du mejla. Louiseeew@hotmail.com

Anonym sa...

Hej vännen,
Jag känner också den där sugande känslan i magen av hopp om bad, sol, glass , skaldjur och bad i sjöar, hav och pooler. Det har tydligen mullratnära här, men inte just hos oss. Jag börjar fundera på omvi bor nära varann du och jag...?

Kram söta, kloka vän

Carina Sjölund sa...

Nja, inte sommar direkt! Men varmt för att vara här hos oss :)
Och bada vill jag absolut inte göra!!

Någon bakelse blir det nog inte idag, är liksom inte så mycket för sötsaker.
Ha en fin dag rara vännen!
Kramen♥

ansepanse sa...

det mullrade igår kväll och kom en liten skur men idag har vi varmt och soligt igen
vilka härliga sommarbilder :) och någon "kallbadare" är jag heller inte, det ska vara varmt i vattnet, då badar jag gärna men inte annars
ha en fin dag trots åskan
bamsekramar <3

Unknown sa...

Oh, vilka härliga bilder! Hos oss är det soligt med blåser lite kallt...
Ha en underbar dag!
kramisar!
//Lana

Skogsviola sa...

Eftersom jag också befinner mig i Västsverige kan jag njuta av värmen, även om jag inte har havsutsikt! Skrev just ett blogginlägg om njutningen av blomstertrappan. Men någon prinsessbakelse blir det INTE för en aktiv republikan som jag!

Mia sa...

Inga blixtar och dunder här! Men visst kan det vara ganska mysigt...kura ihop sig och kika ut på naturens krafter....
Ingen sommar heller än, men en föraning om att den kommer, så jag känner förtröstan *L*
Kram på dig, härliga du!

RackarTuss sa...

Hej!

Ja - det är helt plötsligt varmt ute. Underbart!

Sussi sa...

Härliga bilder. Följer gärna med på en tur ;)
Vi har en båt och båtplats på sambons land. Problemet är bara att man får ro den för tillfället för motorn fungerar inte så bra ;)

Kramisar

tankar från mitt fönster sa...

Jo visst är det varmt, men inte riktigt väder för linne och shorts än. Jag har det blåsigt på balkongen, men har suttit ute ett par timmar och stickat och läst. till kaffet tog jag en bit rabarberpaj (kvar från helkgen) och vaniljsås. Mums!
Ha det gott!
kram

Monica sa...

Här hos mig är det också sommar och jag går utan strumpor och skor! Njuter av solen som värmer min kind.
Underbara bilder av vatten...
Klart jag ätit bakelse idag.
Kram och vink.

Bara Sara sa...

Inga bakelser för mig men dock lite glass idag!! Kram

Ninja sa...

Det är allt bra vackert i bohuslän...

soffie sa...

nä jag åt ingen bakelse men när jag kollade på nyheterna så blev jag riktigt rörd jag tycker vårt prinsesspar är så vackert å lilla Estelle är ju supersöt:)mmm vilka underbara bilder du visar så himla härligt nu kan det få va så här ända tills i oktober:) kramen

Anonym sa...

Hos oss är vädret idag lika underbar som det var igår. Yeeeee!
Kram

Camilla sa...

Nä...ingen prinsessbakelse. Ingen åska. Ingen sol Och definitivt ingen värme :(
Ni har allt som inte vi har ;(
Fast...dopet...det såg jag :)
Kram!

Helene sa...

Idag är det UNDERBART väder här och jag är ledig !!
Jag ska bara vara och njuta av varje sekund !!
Ha en härlig dag du oxå.
Kram Helene.

MyStory sa...

Sommaren är fortfarande långt borta så jag förstår inte riktigt vad du "pratar" om ;-)
Kram

Carina Sjölund sa...

Kikar in och önskar dig en fin kväll vännen!
Kramen på dig♥

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Den där sista bilden var så himla mysig.....

Frida sa...

Vad otroligt underbart!! Vilka härliga bilder :)

Hoppas att du får en härlig helg :) Har du några mysiga planer? Eurovision ikväll kanske?

Kramar

Paula sa...

Kände sjöbrisen ända hit, underbara hav! Vi hade segelbåt i början av 90-talet då vi bodde i Stockholm. Det var tider kan jag lova!
Inte blev det någon skeppare av mig, men medseglare i alla fall...
Ja tänk va hastigt o lustigt sommaren kom. 29,8 grader igår var i varmaste laget, då är det läge att bara slappa
Ha en fortsatt finfin helg
Kramen

Monica sa...

Tittar bara förbi och säger: hej! Önskar dig en bra dag!
kram och vink från mig.

Helene sa...

Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Helene.

Marie-Louise sa...

Ja vilken värme vi fick :)
Vilka vackra bilder från båtturen :) Kram fina

Madeleine Berglund sa...

Ja, tänk sommar och semester, ååååh!!! Underbart!
Vi tänkte åka till Gotland några dagar och ha det mysigt...

Kram Madde