måndag 13 februari 2012

Kärlek



Kärlekshjärtan till er <3!

Vi närmar oss Alla hjärtans dag och just därför tänker jag på ordet kärlek. Så vackert och varmt ordet klingar, eller vad tycker ni?

Kärlek är underbart, fantastiskt, otroligt och magiskt och oftast går det inte att beskriva det i ord och känslan är pirrig, förväntansfull, inspirerande och tokig och livet är som att gå i ett ständigt glädjerus och det surrar och bubblar i magen och med ett ständigt leende på läpparna.

Kärlek är magi och tänk vad den får oss att må bra. Kärleken behöver inte vara till en annan människa utan kan vara kärlek till vad som helst egentligen. Det finns så mycket att känna kärlek för och alla har vi så mycket kärlek inom oss så slösa med all din kärlek och det kommer komma en massa tillbaka till dig. Lovebomba alla ni känner när ni har lust och se hur mycket ni får tillbaka :)!

Lite kloka ord om kärlek:
Arbeta som om du skulle leva i evighet! Älska som om du skulle dö imorgon!

Kärleken regerar utan svärd, binder utan bojor.

Antingen är man kär eller inte - någon medelväg finns inte.

Kärlek är vackert och det bästa av allt är att ju mer man slösar med det...desto mer får man tillbaka. Så nu alla ni...nu slösar vi...det gäller att passa på när man får slösa :).

Varma hjärtkramar ifrån mig till er! 

14 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Så kloka fina ord och kärleken är så ren och äkta.

ÅÅh saknar du din hund, det förstår jag verkligen. Det är kära familjemedlemmar som man är van vid att dom finns där i hemmet. Alltid. Kära följeslagare och det är så fel när dom inte finns...

Kärlek till dig!
Kram Madeleine

Cece sa...

Såg precis vad du skrev hos mig - det värmde ända in i hjärtat! Tack för din kärlek och omsorg - skickar kärlek tillbaka.

Kram och kärlek <3

Anonym sa...

helt rätt!!
puss på dig min sköna o hoppas att du får mkt av den varan imorgon
kram

Sussi sa...

För mig och min sambo blir det inget firande imorgon. Han jobbar sent. Och i helgen är vi båda uppbokade. Vi får fira någon annan gång istället..

Kramisar

Unknown sa...

Kärlek och lycka är de vackraste ord som finns=)
Och det blir det mycket av i helgen då jag ska på bröllop i "din stad".
Åker hem lördag,vet ej riktigt när men en snabb kaffe kanske vi skulle kunna klämma in om tid finns=)
Har hela familjen med mig då.
Nell mår ok men hon hör så galet;)
Önskar dig en alldeles underbar alla hjärtans dag imorgon.
Kram=)

MyStory sa...

Så fint du skriver om kärlek! Jag håller med om att kärlek är något av det viktigaste som finns i livet.
Hjärtekramar till dig :-)

RackarTuss sa...

Önskar dig en fin dag!

Chris sa...

Ha en fin Alla Hjärtans Dag/KRAM

ansepanse sa...

åh tack snälla vännen ♥
jag bombar tillbaka med en massa kärlek till dig
Sv: tack för dina fina ord i kommentaren hos mig, du ska veta att jag känner samma för dig
bamsigaste ♥ till dig

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Tidigare var jag doggywalker. Det innebar att man gick ut med hunstallets hundar på promenader. Det gör jag inte längre tyvärr. Nu när jag flyttat så är det på tok för långt.

Hunstallet är bra men hundarna är krävande och många gånger väldigt otrygga men det betyder förstås inte att dom besitter mindre kärlek för det. :)

Är du sugen på att skaffa hund via dom?

kram Madde

madelein - mamma till sex sa...

Tack tack, massa kärlek till dig med!

Bara Sara sa...

Hoppas du haft en fin Valentine!!

soffie sa...

otroligt fina ord om kärlek!kramen till dej

Skogsviola sa...

I min nykära ungdom lade jag till ett ord i min favoritordlista: VARANDRA. Det är ett av de vackraste ord jag vet!
Skönt att ha varandra även bloggvänner emellan! Kram på dig!

Vendla