söndag 5 februari 2012

Sovmorgon är lika med ny energi


Idag är det söndag och jag har fått en välbehövlig sovmorgon. Jag har inte sovit så bra på sistone då mina tankar har virvlat runt i mitt huvud speciellt på kvällarna när jag ska sova. Jag har drömt väldigt mycket också många konstiga drömmar. Piggheten och orken på dagarna blir det lite si och så med när sömnen inte vill infinna sig.

Idag sov jag länge och när jag vaknade låg jag kvar och myste och läste en bok. Åh, så härligt det var, att bara ligga kvar och njuta! Det gäller att passa på när tillfälle ges, att fånga stunden. Jag känner mig mycket piggare och idag ska jag fylla på mitt må bra konto med en skön promenad och njuta av solens strålar i kylan och bara göra det jag vill och har lust med. Det är så viktigt att lyssna in sin kropp och ta hand om sig själv!


Förlita dig
på dig själv,
så fördubblar
du din
förmåga!

Ha en underbar dag!

10 kommentarer:

MyStory sa...

Härligt att du känner dig så utvilad idag! Ha en underbar dag :-)
Kram

Cece sa...

Även jag har en lugn söndagsmorgon efter att ha sovit ända till tio. Ljuvligt! Önskar dig det allra bästa. Kram!

♥ Sojka ♥ sa...

Låter mysigt med fika. :)

Igår var det träning med pt på crosstrainer då jag ska följa ett intervall program men då hon märkte att jag håller på att bli sjuk så blev det bara en intervall.

Störigt men jag körde ändå en stund lagom tungt och så får jag vänta med den hårda träningen. :)

Kram!

ansepanse sa...

mm, det är jätteviktigt att lyssna på sin egen kropp, du gör helt rätt vännen, låter gott med både sovmorgon och lässtund i sängen :)
Sv: jag har några puzzel med 3 000 bitar också men det tar rätt lång tid att lägga
här snöar det idag
bamsekramen vännen

Barnens Hjältar sa...

Tack!!
Vilka underbara tulpaner!

Jenny sa...

Bra och sova lite. Vad läser du för bok? Jag läste ut "Kvinnorna på 10e våningen" idag. Vi har haft softsöndag här:) kram

Unknown sa...

Åh vackra tulpaner idag igen;)
Så skönt att höra att du är piggare, att stanna kvar i sängen och strunta i måsten gör underverk.
Ha en fin kväll.
Kramar:)

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ååå vad gott att äta nybakade croissanter. :) Det är min FAVORIT. Är det svårt att baka?

Kramis Madde :)

bakom berget sa...

Jag önskar Dig en riktigt skön kommande vecka!
Kram från Åsa.

Sussi sa...

Åhh så skönt med sovmorgon. Jag vill också men jag får vänta till i helgen. imorgon måste jag åka och jobba igen :(

kramisar