söndag 19 februari 2012

Mysdag med vårkänslor


Vädret kan inte bestämma sig idag...en sekunden skiner solen och då passade vi på att vara ute och gå fick riktiga vårkänslor i hela kroppen och då helt plötsligt öppnade sig himmelen och snön vräkte ner...sen kom solen igen och nu spöregnar det ;). Det är som aprilväder idag! Jag tror det är våren som vill komma till oss:). Vad tror ni?

Gissa vad jag mumsat på idag...våfflor med grädde och sylt..2 stycken lyckades jag få ner, inte illa alls:). Vi fick trevliga fikagäster också. Har pysslat lite här hemma idag. Ja, ni vet det med att flytta runt på saker och byta lite plats och så där. Nu är jag nöjd för idag :). Köpt mig nya fräscha tulpaner med som nu står på matbordet och sprider vårkänslor.

Vad säger ni om gårdagens och dagens snackis Ranelid? Det var ju ett annorlunda och roligt inslag i Mellosammanhang.
Nu väntar förberedelser med middagen, ikväll blir det fläskytterfilé med potatisklyftor och en god sås till...inte bestämt än...klurar vidare på det. Självklart en stor sallad till!

Vad gör ni så här på söndagseftermiddagen? Vad ni än hittar på så...Ha en skön kväll:)!!

9 kommentarer:

RackarTuss sa...

Tackar - sitter just nu och kikar i din blogg :)

bakom berget sa...

Ha en skön kväll och en bra kommande vecka! Kram Åsa.

Unknown sa...

Jag är nog nästan ensam i Sverige om att inte gilla mello.
Kröp ner isängen och tittade på film igår med äldsta dottern. Ikväll blir det tidigt i säng, jobb 8-18.
Men bara mån och tis sen semester:)

soffie sa...

vilken vacker blomma, oj rena aprilvädret hos dej då:) igår spöregnade det här men idag tittade solen fram så det blev två härliga promenader:)kramen

Skogsviola sa...

Som svar på din fråga kan jag svara att jag sitter här och letar låtar på YouTube. Hittade både min brosdotter Ida-Marie All med låtar som bl.a. min son Mattias Linder gjort och en gammal inspelning som han själv gjort redan 1996. Man blir ju rent av rörd!

madelein - mamma till sex sa...

Tack, egentligen har jag bara slutat småäta och slutat äta sötsaker.

Madeleine Berglund sa...

hej!

Tack för dina ord om min krönika. jag blev så glad så glad. :)

Åh, vet du, jag missade ranelid. Vi var på teater, himla trevligt. Försökte kolla in ranelid på youtube när vi kom hem men det hade inte lagts upp något då. Ska kolla sen ikväll och göra ett nytt försök. Alla pratar ju om det. :)

Härligt med vårblommor, helt rätt!

Ha en fin dag!
kram madeleine

Mia sa...

Å här var det skitväder igår! Men bättre idag, trots -17 grader i morse så blev det dagsmeja mitt på dagen...
Våren närmar sig, lycka!!! :-))
Kram på dig!

Helene sa...

Vi skulle gå en promenad i söndags.Det regna snöa och hagla under den tiden.
Hmmm vår ??
Men jag hoppas SNART = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.