torsdag 16 februari 2012

Barn är så härliga!

Speciellt deras underbara kommentarer som man skrattar och ler åt länge :). Här är några godingar som jag gillar :).

Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.
STEFAN 6 ÅR

En del kor är svarta. De är invandrare.
KARIN 5 ÅR

Hönor som får gå var de vill lägger finare ägg eftersom de slipper ha hönsnät runt huvudet.

HANS 6 ÅR

En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
ERLAND 6 ÅR

Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj.
BJÖRN 7 ÅR

Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att Tantkroppar har flera hemliga rum i bägge ändar.

MIKAEL 6 ÅR

En kropp är något som tar slut i skorna.

ALLAN 5 ÅR

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös.
HILDA 7 ÅR

Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en hönshjärna.

JOHAN 5 ÅR

Farmor tycker inte om att sola längre. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga.
STINA 6 ÅR

Morfar är så gammal att han inte längre kommer ihåg varför han tycker om kvinnor.
TORE 7 ÅR

Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar.
ANDERS 8 ÅR

Inne i grisen finns det korvar och skinkor. Och i rumpan på den sitter syltan och väntar på att bli uppäten.

LARS 6 ÅR

Kloka ord, eller hur :)? Man får sig verkligen ett gott skratt och ibland en funderare...hur saker och ting hänger ihop egentligen men som ni ser här finns det en förklaring på allt:). Ha en fin dag och idag är det dan före fredag... en riktigt härlig känsla! Vill passa på att tacka för mail jag fått...ni är så snälla och jag blir såå glad :)!

4 kommentarer:

Mia sa...

Mmmmm....jag bara leeeeer när jag läser det där. Barn är underbara, så synd att de växer upp och ändrar inställning till livet...Vi vuxna är inte lika spontana och roliga ;-))
Även om vi tror det ibland *L*

ansepanse sa...

hahaha - jag älskar sådana där uttalanden från barn, de är SÅ kloka :) jag menar, de har lösningar på allt vilket vi vuxna oftast inte har, vi säger ju bara: jag vet inte, eller så gör vi som jag gör, letar upp svaret på googel och hur roligt är det på en skala :)
kramar och en fortsatt fin torsdag

MyStory sa...

Härliga kommentarer!

Unknown sa...

Hihi:)
Så sött!
Min Nell frågade mig under en cykeltur i sommras om man får punktering om man cyklar över en igelkott:)