måndag 6 februari 2012

En njuta helg




Helgerna är ju till för att njutas av, eller hur? I lördags var vi på restauarang och just njöt av god mat. Min goda stenugnsbakade Pizza Italiano innehöll mycket godsaker och med ett gott glas rött till blev det ett hallelulja moments. Burgaren var god den med tyckte de i familjen som åt den. Det är så härligt att slå sig ned och sen får man gå därifrån mätt och nöjd (snarare proppmätt) och slippa det där med disken. Det är njuta det:)!

Igår var vi ute och gick en långpromenad i den bitande kylan, härligt det med:). Det blev lite bak där på förmiddagen med som vi fikade på efter långisen.  Såg nästan hela säsong 1 av Solsidan på eftermiddagen. Snälla TV kan ni inte göra en ny säsong för jag gillar den!!

Vad snabbt de går helgerna...gillar dom där njutatillsammanshelgerna! Vad har ni gjort för kul helgen?

8 kommentarer:

ansepanse sa...

låter som en helt ljuvlig helg :)
här har vi också tagit några promenader men inte riktigt långpromenader eftersom det varit så kallt, Solsidan älskar jag också, visst skulle de kunna göra fler avsnitt, det tycker jag också
kramar och en fin måndag till dig

Madeleine Berglund sa...

hej!

Jösses så gott det där såg ut. Vi åt oxfilet i lördags. Mums. :)

Oh så duktigt att du gav dig ut i kylan. Det gjorde inte jag, hihi. Däremot tränade jag yoga och pilates, underbart! Idag skiner solen fantastiskt.

Ha de gott!
kram Madeleine

Ps. tack för tipset. Willys nästa med andra ord, hihi :)

paula i pörtet sa...

Jag gillar att bo på landet, men, det finns ju inga trevliga restauranger här! I köpingen finns ett par pizzerior och en kinakrog, i staden finns några till men inte är det något speciellt urval. Själv sätter jag mig gärna på Sushibaren men det vägrar maken. Vi brukar enas om Thaikrogen när det väl blir av att äta ute.
Annars gillar jag att laga egen pizza, med den färdiga degen o såsen.
Ha en skön vecka!Kram

Barnens Hjältar sa...

Åh vad gott! Det bästa med helgerna är att man slipper ställa klockan .-)

soffie sa...

vilken härlig helg åva mysigt ni haft det vi brukar gå ut en av kvällarna å käka ,det är så härligt att slippa stå vid spisen:)har med promenerat i kylan det va soligt å så vackert.

Anonym sa...

Brrrrr vi har hållit oss inne efter en tung fredag med sång på <3:ats farmors begravning, minnesstund och middag med de närmaste i hans familj. Med minus 35 grader så tyckte lillgolfen att det var hemskt jobbigt att hämta hem mina små på lördagen efter en natt hos bästa morfar. Men vi kröp in under filtar och myste resten av helgen tillsammans. Numer är vi ju sex i familjen när vi är alla samlade. Men vi har inte skrivit in oss under samma tak ännu. Men vi testar och övar... ;)
I veckan känner jag att det vänder! I dag har jag varit peppad hela dagen och känns energin återvända! :D Måste nog ha varit tack vare <3 <3 <3.. :)
Kram hjärtat!!

Unknown sa...

Nu blev jag ju hungrig igen!!
Åh vad det ser gott ut:)
Kram.

Jenny sa...

Ja hurra, solsidan är skitbra. Kram