onsdag 19 november 2008

Fräsch

Idag fick jag kommentaren, Åhh gud, du kan väl inte vara sjuk, du som ser så fräsch ut!? Jag svarade: Jo, det kan jag fast jag ser så fräsch ut! Personen tittade lite frågande på mig men sa inget mer. Kanske det inte fanns så mycket mer att säga...just då.

Brukar tänka, vad tusan är det som gör att man måste se sjuk ut!? Jag mår i alla fall bra mycket bättre om jag ser frisk och fräsch ut. Misstänker att alla människor mår så mycket bättre av känna sig fräscha och ta hand om sig själva oavsett deras tillstånd.

Dessutom är utsidan bara ett skal och visar inte vad som finns på insidan! Mer fräschet till svenska folket :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Applåd. Känner igen mig så. Livet bjuder på motgångar ändå och då behöver man inte se ut som en skata när man möter dem ;-)

messan sa...

Hej Maria!

Härlig kommentar, tackar :-)

Se ut som skator överlåter jag gärna till andra!