söndag 30 november 2008

Stegräknare ska inte ligga i byrålådan


På mitt jobb har vi haft flera tävlingar under de senaste två åren och det har handlat om att gå och gå med stegräknare. Vi blev sponsrade med t-shirts och vattenflaskor m.m. På sistone har jag slappat till mig och lagt ner räknaren i en byrålåda men nu har jag bestämt mig för att plocka fram den igen och ge mig ut och gå, här ska det räknas steg! Jag blir faktiskt taggad av att se hur mycket jag gått och att ge lite mer. Promenader är ju en himla bra motion och dessutom får man frisk luft i massor.

4 kommentarer:

Sanna sa...

åhh vad roligt att höra att du ska börja använda stegräknaren!! Jag håller med dig om att den verkligen motiverar. När jag hade den för några veckor sedan så gick jag verkligen mycket mer än vanligt! Nu är den sönder och jag måste köpa en ny... men snart kommer jag igång också!! Kanske kan vi "gå" tillsammans via bloggarna??

jag har utmanat dig på min matblogg... kolla in länken:

http://veckansmiddag.blogspot.com/2008/11/utmaning-av-chili-ej-matrelaterat.html

messan sa...

Hej Ayla!

Visst är det kul att jag plockat fram den igen! Den taggar mig en massa och jag tycker att vi ska peppa varandra i massor. Köp en ny snart...så vi kan gå tillsammans och motivera varandra. Åhh, så kul det ska bli!

Antog din utmaning fick ta bort den då jaf fick en massa "snuskiga" förslag, oj vilken reaktion det blev kan berätta mer på mailen.
Kram

Anonym sa...

Å, jag har också en stegräknare någonstans som jag glömt bort. Ska leta rätt på den :-)

messan sa...

Hej Maria!

Ja, vad kul gör det så kör vi!! Tänk vad vi kan peppa varandra :-)