onsdag 29 maj 2013

Världs ms dagen - World ms day 29 maj 2013

Idag 29 maj är det internationella ms dagen. En dag som borde uppmärksammas ännu mer än vad den gör idag. Dagen är ett initiativ av den internationella MS-rörelsen för att upplysa allmänheten om MS och hur det påverkar livet för över mer än två miljoner människor runt om i världen som lever med sjukdomen ms.

Det händer många saker i olika delar av vårt avlånga land och här finns en del. Eller här. Många aktivitet sker lokalt också.

Här är sidan jag gillar allra bäst, my motto, mitt motto. Där finns så många kloka tankar från hela världen som jag känner igen mig i. Gör ni det också? Kika jättegärna in där och se de fina och kloka budskapen som rullar på sidan. Blir glad när jag ser dessa :).



 
 
What´s your motto?
 
 
En annan liten rolig sak är det här. South Dakota går för ms!
       
En lördag i början av maj vandrade hundratals amerikaner genom Sioux Falls i South Dakota för att samla in pengar till ms-forskning och öka kunskapen om multipel skleros.
Enligt den lokala msföreningen Midwest Sclerosis Society’s Upper Midwest inbringade aktiviteten närmare €22.000 (145.000 kr).
Tänk att en liten promenad kan ge så mycket! Det gör mig glad också :).


Vi forsätter väl med den vanliga... den officiella och gamla mslåten tycker jag. U2:)! Den från första MS Day 2009. Beautiful Day. Jag kommer ihåg när första MS världs dagen var och jag fick reda på att Bono skulle sjunga den...U2 är en av mina stora favoriter...så bra det blev.

 
Kram



10 kommentarer:

Unknown sa...

Då ska jag tänka extra på dig idag! :)
Häftigt att U2 var med och sjöng! Försåt att den låter betyder mycket för dig nu! :)
Ha en toppen dag!
Kramar!
//Lana

Malin sa...

Hej vännen ! Mmmmm Idag tänker jag på alla som kämpar med sjukdomen. Vi alla är riktiga kämpare. <3
Kram till dig

Mamma med MS sa...

Med vilja så orkar man kämpa. Men det viktigaste är att vara positiv och inte se problemen längs vägen. Jag brukar säga att problem är till för att lösas.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Välgjord video. Bono är aldrig fel att lyssna på. Tänkvärda texter som rullade, som passar in för alla människor tycker jag.
Kram Bosse Lidén

Helene sa...

Vilken himla BRA dag !!
Fina ordspråk från hjärtat...det gillar jag !!
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Om du inte skulle skriva detta inlägg så skulle jag inte veta om denna dag. Jag blir ledsen att man inte uppmärksammar det på högre nivå som man gör med t.ex. bröstcancer.
Det var mycket bra och tänkbara ordspråk.
Kvällskram!

Anonym sa...

Tack min vän.
Kram

Camilla sa...

Oj..jag missade den här dagen. Men jag får tänka extra mycket på dig idag istället :)
Kram!

Helene sa...

Hoppas du har det gott !!
Kram Helene.