måndag 2 september 2013

Varit däckad..

...har jag inte alls varit utan helt tvärt om.

Oj, oj vad jag varit här ifrån länge. Längre än vad jag hade planerat.  Hade inte ens en tanke på att jag skulle njuta av livet så här mycket :) och att tiden skulle gå så här fort. Har läst hos er i smyg...det ser ni ju hos er :)


 Ja, jag mår bra som flera av frågande om på mailen. Ja, jag mår bättre än någonsin. Ja, jag är starkare nu :). Ja, jag mår mycket bättre i min ms. Vet i tusan hur det går det till men det känns som om jag blir bättre på ett sätt.


 

  För si så där en två veckors sen sa en person till mig, sommaren är över, det är höst nu, så är det. Vad menar du med det, sa jag. "Jag tycker inte alls det är över än." tänkte jag.
Sommaren är slut nu, så är det. punkt slut sa personen.

Jaha, låt det vara så i dina tankar tänkte jag så behåller jag mina sommar känslor med inslag av en massa bad och meta fisk och en massa grillat vid vattnet och att njuta av sommaren.

När jag ser tillbaka så badade jag massor förra veckan och jag satt ute och grillade och åt och tittade på solnedgången. Jag kände värmen på mina ben av solen och jag till och med brände mig på den där stället man alltid bränner sig på. Så sommaren finns än.
Fast vi kan välja att kalla den sensommar eller senhöst:).

Men något himla magiskt är det. Att vi är här. Att vi njuter här och nu.
 
 
 
 
Ta hand om dig.
Var rädd om dig.
Ta hand om dina käresta, de du tycker om!
 
Ju mer kärlek du ger
desto mer kommer tillbaka till dig.
 
Kram messan 


15 kommentarer:

Liselotte sa...

Vad härligt att du mår bra & du sprider glädje, tack för det. :)

sune överhagen sa...

Välkommen tillbaka på bloggen. Härligt att läsa att du haft det skönt.
Hälsningar
Sune Ö

Unknown sa...

Så härligt att få höra ifrån dig igen!
Kramar till dig underbara Messan! <3
//Lana

Anonym sa...

Då var det bästa varianten. Att du njöt av den vackra och varma sommaren 2013 som inte alls är slut. Det är inte höst i Ystad förrän 11 oktober enligt SMHI. Vilka fina bilder du bjuder på i din comeback. Den första ljuvlig och den andra så häftig och läcker. I mitt sista inlägg tackar jag dig för ett filmtips. Kram

Anonym sa...

Äntligen:)!!
Kram L

Anonym sa...

Välkommen tillbaka du saknade!
Kramen

Mia sa...

Härligt att höra att du mår så bra!!! Jag insisterar på att det är sensommar, så det så...sen får andra säga vad dom vill ;-)
Kram på dig, fina

Fru Martinsson sa...

Underbart att höra att du mår så bra!! Sommaren har varit underbar och det är fantastiskt att vi fortfarande får njuta av varma sköna dagar. Det blir en fin höst!!

Kram

Skogsviola sa...

Oh, så kul att du är tillbaka. Jag har full förståelse för att du ville pausa och bara njuta av den fina sommaren, men jag ska gärna erkänna att jag var lite orolig. Själv fick jag avbryta stugvistelsen tidigare än vanligt, eftersom jag fick kallelse till op tidigare än jag trott. Jag har bytt ut hela högra knäleden och befinner mig just i i en ganska besvärlig fas av rehabiliteringen. Men det går bättre och bättre. Lite avundsjuk är jag på dem som kan gå ut i det vackra vädret. Desto roligare att följa bloggar, även om jag inte orkar skriva så mycket själv ännu!
Kram!

Maria Gustafsson sa...

Vad skönt att höra att du känner dig bättre!

MyStory sa...

Jag har saknat dina inlägg på bloggen och även jag har funderat på om mått bra eller inte. Så fint att du verkligen har och har haft det bra! Sommaren är slut även om vädret är fint och jag hoppas på en lång fin höst innan vintern kommer.
Kram

frokenms sa...

Hej. Välkommen tillbaka. Som jag har saknat dig.:]

tankar från mitt fönster sa...

Vad roligt att du mår så bra! Jag började undra, men med den här fantastiska sommaren har man inte velat blogga. Jag tror som du på att förlänga sommaren med att långsamt njuta av solen och den klara luften. Sedan glider, åtminstone jag, in i den varma filten inomhus. Den årstiden är också fin.
kram

Anonym sa...

Men Hejjjj! Vad kul att se dig här igen! Jag undrade och undrade. Men är sååå glad att du hade en så fin sommar och att du mår så bra! Vilken fin överraskning! :)
Välkommen tillbaka i blogglandia!
Önskar dig en tevlig helg!
Kram. Tali

Marie sa...

Underbart inlägg!!!!!
Just nu sitter jag i ett regnigt Spanien men njuter ändå av ledig tid.
Våra dar här har varit varma och soliga tills idag. Synd att det inte höll ett par dar till....
Må så gott och fortsätt leva i nuet! Kram