måndag 11 maj 2009

Min livslista på kylskåpet

Den här listan sitter just nu på mitt kylskåp. Den sitter där för att påminna mig om livet och den får mig att tänka till och verkligen inse hur underbart livet är.

Ge kärlek så får du kärlek.
Vidga din vyer.
Handla istället för att klaga.
Var snäll mot dig själv också, inte bara mot andra.
Ta hand om din kropp på ditt sätt.
Inse ditt ansvar i livet, här och nu.
Finn din grej som får dig att må bra.
Lär av andra.
Var flexibel. Det underlättar.
Alla behöver inte älska dig, huvudsaken är att du älskar dig själv.
Njut av beröm du får.
Pröva olika saker i livet.
Ha inte tråkigt, förebygg det genom planering.
Gläds när andra lyckas och tala om det för dom.
Hetsa inte upp dig över sånt som inte angår dig.
Lev här och nu, spara inte på krutet utan tänk Carpe diem.
Lär av våra barn. De har massor att lära ut!
Våga var den du är och säg vad du tycker.
Kasta inte smuts på andra för att själv bli ren.
Gå ut i naturen och må bra.
Andra är som du, i alla fall nästan likadana men med sin egen karta.
Visst är vi olika, tänk så intressant det är.

Carpe diem!

12 kommentarer:

Frida sa...

Vilken otroligt inspirerade lista! Perfekt för kylskåpet tycker jag, så man ser den varje dag!

Hoppas du har en fin måndag!

Anonym sa...

Den listan var verkligen underbar! Är det ok att jag kopierar den?
Kram anna

Soffie sa...

å den listan va verkligen bra mycket man ej tänker på utan bara tar för givet,
kram till dej

Anonym sa...

Här är det mys i soffan med sonen och maken som ser på Storm chasers, ett inspelat program från veckan! alltså hur lugnt som helst!
Lycka till i morgon! Kram Anna
Ps tack för den kopieringsrätten... ;)

Anonym sa...

Det är en görbra livslista!! Man får vara glad om man kan ta till sig iaf lite och försöka leva efter det. Allt är så sunt och riktigt ju...

Allt gott till dig!

Kram

Anki sa...

Väldigt bra att leva efter det borde vi alla! Kram

Tess sa...

Vilken lista! Jag bara älskar den!
Må så gott.
Kram T

thebromanders sa...

Den där listan var toppen!! Så mycket viktigt att tänka på!!

Forever young sa...

Fint och klokt. Du har en fin blogg du med.

anna sa...

Verkligt bra skrivet!

Paula sa...

Det var många kloka ord på en gång, hur ska jag komma ihåg dem alla, h ihi!
Tack för besöket hos mig, här var det väldans trivsamt må jag säga! Hoppas att du håller sjukdomen stången länge, en positiv inställning gör ju livet lättare, men man måste ju förstås också tillåta sig att må dåligt ibland..
Ha nu en skön kväll!

Anonym sa...

Den är verkligen bra. Måste printa upp den och sätta på mitt skrivbord också.

Tac goding

kraaaam