tisdag 5 maj 2009

Jag är tacksam för – utmaningen

Fick en utmaning från härliga Trasdockan.

Jag ska lista tio saker jag är tacksam över.

No 1. Det är absolut största och viktigaste blir givetvis mina 2 underbara döttrar. Dom har jag och maken lyckats bra med :). Är så stolt över dom!

No 2. Blir självklart min man…för han är min man, som alltid finns där!

No 3. Mina underbara och supergosiga vänner och släktingar! Vad vore livet utan er!

No 4. Att jag får var så frisk som jag är! Det gillar jag massor :). Kallar mig MS-frisk.

No 5. Att det finns böcker att läsa. Jag är en boknörd…just nu.

No 6. Livet är ett ständigt äventyr och det är så kul. Jag som gillar utmaningar och att livet är en berg och dalbana, det är en häftig känsla. Upp och ner och upp.

No 7. Musik och dans…det gillar jag.

No 8. Att få möjligheten att utvecklas som människa och att förhoppningsvis bli en bättre människa på många olika sätt.

No 9. Att få bo i ett årstidernas land. Se årstiderna och att få njuta av dom.

No 10. Vandra eller promenera och yoga och att få slinka in på gymmet ibland det är jag tacksam för att jag får göra.

Skickar den vidare till ALLA som läser min blogg. Det är en nyttig tankeställare, eller hur?

14 kommentarer:

Vilsen sa...

Vad konstigt! Har tänkt på det inatt, när jag inte kunde sova...
Så det är lätt gjort;)))
Kramar till dig!

Anonym sa...

Hej!

Tack den tar jag!

Kram

Anonym sa...

Lägger upp den lite senare...

Kul!

Kram och må gott.

Annelie

GRÖN sa...

Visst är det skönt att få vara aktivt tacksam en stund!?

Tack för alla dina kommentarer och för din positiva blogg! det är alltid lika upplyftande att läsa här! KRAM

din dotter sa...

tack mamma :) är också tacksam för att jag har så fina & snälla föräldrar som jag kan ringa och prata med när jag vill, älskar er.

Anne-Lie sa...

Ja man får en tankeställare när man ska tänka efter vad det är man är tacksam för här i livet.

Läste om din doktor och att du har tänkt hjälpa honom, starkt av dig men jag kan förstå att det är en viktigbit för dig och forskning.

Kram på dig

Anonym sa...

Hej Messan!

Vad kul att du också gillade mitt skåp!

Blir också varm i hjärtat av dina kommentarer till mig! Tack för att du finns här och ger av ditt liv! Kul att lära känna dig så här via bloggen...

Stor KRAM

Soffie sa...

va roligt att läsa om vad du är tacksam för,
må så gott

gissan sa...

Jag är bland annat tacksam för att du läser min blogg och att du kommenterar ibland.
Det är jag tacksam för :))

Kramen till dig
Gissan

Tess sa...

Fin lista, den tar jag nog när tiden finns :)
kram

Ulla sa...

Vilken bra utmaning! Svår, men nyttig.

thebromanders sa...

Tänk vad mycket vi har att vara tacksamma för, när vi tänker efter!!! Varje dag är en ny möjlighet att ge av oss själva!

Anonym sa...

Åh det var en bra utmaning! Ska sätta tänderna i den när jag har tid...
Vill bara förtydliga att maken är tillbaka...det var i min ensamhet i går som jag skrev om mitt soffhörn...
Dagen har varit lysande och väldigt bra! Är helt betagen av mina små elever som har blivit så stora och så kloka! Att jag dessutom hann med att vara med på samverkan som facklig representant var riktigt trevligt!
Du då vännen? Hur har din dag varit?
Kram Anna

Anonym sa...

Å, vilken inspirationskälla du är.

Och tusen, tusen tack för detta:

http://tinnitussans.blogspot.com/2009/05/tusen-tack-underbara-messan.html

Det värmer så i hjärtat. Hälsa din underbara dotter också.

Kramar i massor!