onsdag 6 maj 2009

Blött

Imorse såg vädret lovande ut så det blev cykeln till arbetet. När jag skulle åka hem då regna det, inget fint vårregn utan skyfall... Jag ser ut som jag stått i en vattenspridare i en halvtimme eller badat med kläderna på :). Det droppar om allt! Skorna går att vrida ur och sminket har runnit bort för länge sen.

Nu ska jag sätta mig i min favoritsoffa och mysa och torka. Har tänt ljus, doftisar och lagt fram min älsklingsfilt. Gissa vad jag ska göra? Mmm, visst ska jag läsa. Läser just nu Johan Theorins bok Nattfåk, den är så spännande!

6 kommentarer:

Lena sa...

Här regnar det också lite från och till idag. Själv så ligger jag nerbäddad i soffan för tredje dagen på rad, även om jag mår bättre idag. Och tittar på tv, orkar inte läsa. Om du visste vad mycket "skitprogram" som det går dagtid som man inte har en aning om i vanliga fall.
Hoppas att du sov gott i natt!
Kram på dig

Maria sa...

Det lät mysigt, att lägga sig och läsa under favvofilten :-)

Mys på...

Ulrika sa...

Du vet det där som du skrev om tacksamhet?! Har länkat till den sidan från min blogg idag. Hoppas det var ok.

Anonym sa...

Det låter helt fantastiskt att sitta och mysa i soffan och lite mindre fantastiskt när du var så blöt som du verkade vara...
Här har det regnat riktigt ihållande oxå! Så nú börjar vi önska lite solstrålar!
I morgon blir det kurs för mig igen! Det är andra delen på läsförståelsekursen... Me Like!
Önskar dig en toppen fin kväll!...men vi "ses" säkert...nu ska här promeneras! Kram Anna

Anonym sa...

Å läsa! va myspysigt!!

Kramar

Anonym sa...

Åååå, här har det regnat som bara den och jag upptäckte att mitt blommiga fina paraply var trasigt ;-) Ja, ja.

Jag har myst i soffan med Lavendel och läst. Härligt.

Kraaaaaaaaam