onsdag 27 maj 2009

Rolig dag



Idag har jag varit på besök hos min bror och hans två underbara små döttrar, som jag har den stora äran att få vara faster till :).

Dagen började med fika med nybakta kanelbullar... ICAs frysta. Doftade i hela köket och alla fick i sig två var. Den lille också! Enastående bra jobbat! Att dom får plats i den lille magen...

Sen blev det promenad och lek i trädgården. På vår promenad hittade vi ett fågelbo som ramlat ner efter nattens storm. Så klart vi var tvungna att fota det. Det bästa och roligaste hittade vi högt upp i ett träd, jättehögt upp. Det var barnens tält som blåst upp och lagt sig i ett bokträd. Inte riktigt i toppen men nästan:) Det var bara för min bror att hämta en stege och plocka ner det till barnens stora förtjusning. Äntligen gick det att leka i igen!

Den här roliga dagen gör jag gärna om igen!
Vad har ni gjort idag?

13 kommentarer:

Lena sa...

Åh, vilken härlig dag ni hade igår.
Synd att jag inte fick se tält uppe i trädet. Inte så ofta man får se sånt. ;)

Men herrejösses vad det blåser. Idag har det haglat hos oss. Jag fick det på bild.

Hoppas allt är gott. Kramar.

Anonym sa...

Å, önskar att jag kunde haft en sån härlig dag.

Sköt om dig

Kraaaaaaaaam

anna sa...

ja jäklar vad det har blåst de senaste dagarna. Lät som en underbar dag med dina syskonbarn!

Anonym sa...

Det låter härligt med din dag! Vad bra du är på att ta till vara på allt gott i livet Messan!!

Tack för kökskomplimangen. Blev riktigt glad :)

Hoppas du också fyndar i helgen på loppis!!!

Fina foton också bjuder du på.

Kram Annelie

merja sa...

Vad roligt att du haft en bra dag, det är du värd.

SV: Visst ska studenten vara ett minne för livet men att det ska vara baler och kostymer mm redan då man går ut nian, det tycker jag är lite väl att ta i.

Kram

Lena sa...

Låter som en härlig dag :-) Ja tänk vad de små kan äta sötsaker, tänk om mat vore lika gott.

Idag har jag varit på habiliteringen, sedan dök syster yster upp bara sådär, trevligt, och så har jag fått ryggskott eller något. Fy tusan vad ont det gör :-(

Kramar

Anki sa...

Tälta i ett träd hm det kan ju bara inte gå, det var tur att han plockade ner det. Här har det också blåst friskt i ett par dagar nu. Kram

soffie sa...

å vilken dag du fick å va fina bilder,
kram

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som en Beautiful day!
Här har vi haft blåsigt! Det har gått bra men man känner sig helt urblåst!
Satt i vårt uterum, som börjar arta sig nu, med gasolkaminen på. Njöt av solen. Njöt av att det var kväll! Sen har jag läst med mina barn!
Önskar dig en underbar kväll! kram Anna

Sussi sa...

Din dag lät jätteskoj..
Jag har suttit på jobbet med huvudvärk och tittat på regnet som öste ner utanför fönstret. En stressig dag på jobbet idag, tyvärr!
Inte lika rolig dag som din :-)

Kramisar

Hanna sa...

Nu åker jag ut i skärgården över helgen, ska skriva ner receptet! :)

Trevlig helg!

Malin sa...

Vilken mysig dag du haft!!! Och visst är det gott med pool! I helgen ska gubben klä in den, så den kommer bli som en jättestor badtunna! Spännande!! KRamiz M

merja sa...

Åh, vad härligt med en båt och i detta vackra väder som blir, kan det bli skönare sommarkänsla?
Ha det så underbart.
Kram