onsdag 13 maj 2009

Sockervadd

Kommer ni ihåg sockervadd? Det som man köpte när man var på Tivoli. Mums så gott det var! Det är stor nostalgi i ordet sockervadd, i alla fall för mig.

Det får mig att tänka på min månad i England när jag var 14 år. Det fanns ett tivoli och där arbetade världens snyggaste kille tyckte jag då, han arbetade vid en av karusellerna och jag var så förtjust i honom. Han var så söt!

Var på Tivolit många kvällar för att spana in just honom och en kväll hände det stora. Han kom fram till mig med ett stort leende och gav mig en stor sockervadd. Jag var helt såld… lite blyg men med ett stort leende så tog jag emot den.

Åt upp min sockervadd samtidigt som han tittade på mig. Vi pratade lite sen försvann han till sina karuseller igen och jag, jag var så lycklig för jag hade precis fått min sockervadd av min snygge prins. Jag såg honom aldrig igen och tur var väl det :).

Idag finns det sockervadd att köpa på Rusta för 12 kronor i en hink…men det är ingen söt prins som levererar den, sorry, men god är den!

13 kommentarer:

Frida sa...

Åh, mums! Älskar sockervadd!
Hoppas du har en fin onsdag!

Anonym sa...

Har haft en hatkärlek till sockervadd. Vi åt sällan det när vi var små. Men älskar att äta det...hatar att äta det... Allt klet och smet... Men det är gott och sött!
Sv: Kotorna mår mycket bra...musklerna klagar högljutt!
Nu håller jag på att baka för maken har bjudit hem en långväga gäst på kaffe klockan 20...
Kram anna

Anonym sa...

Sockervadd...på Liseberg fick jag äta det...mmm...minns doften väl..

Klart att du arbetar med människor...det är du säkert bra på!!! jag utbildade mig till undersköterska på gymn, sen har jag ju varit heltidsmamma i 13 år!! Men den tiden har ju kretsat mkt kring mina barn och andra männikor...Utbildningen jag sökt nu har att göra med människor i allra högsta grad...Oj va jag babblade på ;)

Kram kram till dig från Annelie

merja sa...

Tack snälla du :)
Lite jobbigt när folk (min far samt även min syster ) tror att de ska kunna få tyst på mig, men jag säger som Grynet- TA INGEN SKIT!
Men när man börjar ryta ifrån, att nu tar jag inte mer, nu är jag inte tyst och tar emot mer, ja då blir alla sura på en, men jag då ska jag ta en massa skit hela tiden från de, Nej, nu räcker det.

Ha en trevlig kväll..
Massa kramar till dig.
Tur jag har bloggen och alla er som besöker mig :)

Blondinpappa sa...

En av mina ungar hade vårfest på skolan häromdagen. Där hade de en sockervaddsmaskin. Tydligen räcker ett paket socker till rent löjligt många sockervadd. Nu kollade jag på nätet och det visar sig att man får ut en strut sockervadd på en tesked socker! Lönsam affärsidé ...

merja sa...

SV: Jajamensan :)
Kram

Soffie sa...

va kul du berättar fick du chansen att prata å träffa den där snyggingen?
jag har aldrig tyckt om sockervadd,
men läckra färger är det!
ha det bra ikväll

Malin sa...

såklart man kommer ihåg... popcorn och sockervadd... det luktade speciellt på tivoli!! Nostalgi!!! Kramiz M

Frida sa...

Ja, det är väldigt fullt upp. Jag har fem duggor, fem webbtentor, tre grupparbeten och en tenta inom tre veckors tid. På det så borde jag läsa tre böcker och göra en hel del uppgifter. Och så jobb tre dagar i veckan. Jag längtar efter looov! :P

Hur ser det ut för dig? När får du ledigt i sommar?

thebromanders sa...

En gång om året åkte vi till Liseberg, och där köpte vi alltid sockervadd!! Det var himmelskt, det!!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Gulligt! :)
Jag tycker sockervadd ser så gott ut men smakar bara just luft och socker.. inge vidare. ;P

Vicky sa...

Vilket roligt sockervaddsminne. Jag ar inte ätit det på många år, men nu vet jag var jag ska få tag på det när jag kommer till Sv i sommar :)

Anonym sa...

ÅÅåååå, sockervadd. Det har jag inte ätit sedan jag var barn. Men i sommar så...

kraaaaam