måndag 4 maj 2009

Fel på tvättmaskinen

När mannen kom hem idag berättade jag för honom att tvättmaskinen, den är det något fel på men jag vet inte vad…

- Jasså, sa han. Vad är felet?

-
Vi måste köpa en ny, sa jag. När kan vi få hem den nya?

- Nä, det var inget fel igår, svarade han. Vi tvättade ju då och allt är som det ska.

- Joo, jag vet! Men... jag tvättade mina älsklingsjeans igår och dom är inte som vanligt idag. Så nåt är fel!

- Om det vore fel på tvättmaskinen så skulle ju all tvätt bli misslyckad, eller hur?
Vad är det för fel på jeansen? Svarade min make lugnt.

- Dom har krympt och jag får inte upp dragkedjan och det är faktiskt mina favvisjeans…dyra var dom med, så det så…svarar jag lite irriterat.

- Så skönt! Svarar maken och ler stort. Då behöver vi inte köpa någon ny tvättmaskin, lättnadens suck…

Det där sista hörde jag knappt…eller låtsades inte höra…

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ops... Aldrig bra att ha en selektiv tvättmaskin som väljer ut favoritplaggen och KRYMPER dem!
Hoppas att den regniga dagen gått bra trots lite tvätt missöden! :P
Här har vi kämpat rejält med ord och utvärderingar på jobbet! Blev placerad vid datorn. Förstår inte varför? ;)
Men dagen innehöll en stunds promenad i solen och uppfriskande vind! Jag känner mig på g och mycket nöjd med dagen!
Kram anna

Tess sa...

Narurligtvis är det fel på tvättmaskinen! Finns inga andra tänkbara möjligheter ;)
Kram T

Anonym sa...

Det var mystiskt ;)

Kram Annelie

marielle sa...

Aj aj aj då...tänk att de aldrig kan lära sig. Männen då :-)

...och byxorna också för den delen..att krympa sig så..

Bibban sa...

Klart som korvspa att sånna maskiner ska bytas ut. Det går ju inte an att tvätten ska krympa:O
hehe
Kram Bibban

Anonym sa...

Skönt att det sprack upp tillslut i alla fall även för dig!
Vi får väl hoppas att cykelguden är med dig så att det blir fint väder i alla fall!
Vi hoppas här att det ska bli riktigt vackert väder i alla fall till helgen!
Önskar dig en trevlig kväll! Kram anna

Frida sa...

Haha, ja fy vilken dum tvättmaskin! USch, mina favvojeans har också krympt..tror dock att det är jag som har gått upp och inte tvärt om. Typiskt! ;)
Här är det bara skola. Just det, jag pluggar företagsekonomi A denna termin och har precis börjat på sista delkursen; redovisning. Känns lite si så där, pluggorken börjar ge vika. Men det är väl bara att rycka upp sig igen!
Händer hos dig annars då? Vad jobbar du med?

marie sa...

haha, vi har samma fel på vår tvätt maskin....
Vi har det inte lätt med sådana dåliga maskiner..fniss.
må så gott!!

marielle sa...

Sv: jag önskade verkligen att jag hade något konkret tips att ge dig. Jag tror att som i min mammas fall så är hon så uppe i sin sjukdom (med all rätt) att det är svårt för henne att förstå att vi är ledsna också eller att vi mår så dåligt av att se henns så sjuk. För likaväl som hon kan vara nedstämd så kan hon också sakna förståelse och acceptans för andra som ser henne sjuk och över hennes egna sjukdom.

Men det där kan du säkert bättre än mig:)

jag ska verkligen försöka tänka på några tips som jag kan ge dig.

Kram

Anonym sa...

Utmaning utdelad till messan! :)
Kram Anna
Ja jag vet att jag inte har något vettigt att göra...

B i t t e sa...

Vill bara tala om att jag har förståelse för krånglande maskiner och att jag bara precis har börjat skumma bland allt läsvärt du har här! Kommer tillbaka :-)

GRÖN sa...

Haha!

Soffie sa...

Karlar;O)
hoppas du snart kommer i dina favvojeans igen!
kram

Malin sa...

Min tanke var ju inte att få bloggisarna att gråta, men tack för den fina kommantaren!!! Visst finns hon med, det är jag säker på...Vad det gäller jeansen är det ju självklart fel på maskinen...vi har haft samma fel här..."fniss"!kramiz M

thebromanders sa...

Ja, verkligen typiskt, att tvättmaskinen skulle krympa just DINA favoritjeans!!

Anki sa...

Tänk om han byter dej emot någon som passar i jeansen! Kram

Lena sa...

Ja, de där tvättmaskinerna förstör mycket kläder. Även hos mig. Funderar på att börja tvätta för hand. Eller använda sopsäck. ;)

Må så gott.

Malin sa...

haha, jaa hälsa gubben din att detta "fel" är ganska vanligt, fniss... konstigt nog upptäcks det mest av oss kvinnor!! Önskar dig en fin dag! Kramiz M

Söstra di sa...

hihihihi.... vilken tur (?) jag har att vår tvättmaskin faktiskt har gått sönder då.... en ny installeras idag....

merja sa...

Hahaha, den tvättmaskinen ska bytas ut ;)
Kram

Anonym sa...

Dumma tvättmaskin som inte förstår sig på det där med att man vill njuta av livet OCH ha byxor som sitter som dom ska. Ibland undrar man om tekniken verkligen kommit så långt som inte begriper sig på lite hederlig flexibilitet ;-)