torsdag 14 maj 2009

messan fönstertittar i smyg...

Okey, erkänner att jag ibland spanar in i folks fönster när jag går med vovven på en kvällspromenad. Tilläggas bör, jag lider inte av fönstertittarsjukan:). Tjuvkikar ni också ibland?

Nu är det så att jag fått en idol. En idol som jag spanar in i hemlighet. Varje gång jag tjuvtittar så tänker jag: Hoppas att jag också kommer att göra så!

Vem är då min idol? Jo, det är en äldre kvinna som bor på ett äldreboende. Varje kväll så gör hon sin kvällsgympa framför tv:n. Hon sitter på stolen och flaxar med armarna och benen. Jag är så imponerad av henne och hoppas att jag kommer göra likadant när jag är i hennes ålder! Det ska jag göra. Jag ska ha henne som en förebild!

"Det är
lika lätt
att skaffa sig
goda vanor -
som dåliga"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en riktig superdupertant! Den idolen får nog leva i mitt sinne oxå!
Att titta in hos folk är svårt på landet. Det är ofta en bit från vägen/gatan. Men de hus som är i närheten smygkollar jag! Det får jag bekänna!
Denna dag är ryggen helt ok! Lite huvudvärk, men inget som inte går bota med lite vatten! Hade tur att slippa värktabletten i går! Så denna kväll ska ju inte vara sämre! ;)
Ha en toppen kväll! Jag ska gå ut i garaget och måla lite panel! Kram anna

Anonym sa...

Ja men denna "hobby" är tusen gånger lättare på vintern då det är mörkt. Jag vet..hehhe!

Vilken go tant! Som min Mormor, 87 år och gympar på hon! Jag undrar om jag blir så hurtig...? Men det börjar i tanken, så viktigt att komma ihåg. Tänka i rätt riktning i alla lägen! Inte lätt men värt att sträva efter!

Kram

Ps. Jag längtar alltid efter dina inlägg :)

merja sa...

Ja, klänningarna är jättesöta,äntligen hittade jag klänningar, har inte varit lätt att hitta.
Mår inte så där toppen, känns som att eländet aldrig tar slut, önskar jag kunde berätta allt.

Men du vilken häftig krutgumma, hon är säkert piggare än jag :)

Jag brukar kika på fönstrena hos folk, mest då på vad de har för gardiner och annat pynt i fönstrena.

Kram

Lena sa...

Kolla in i fönster är ju jättekul när man är ute och går, ja på håll då, inte med näsan mot rutan ;-)

Krutgumma det där! En bra förebild, det tycker jag att många äldre är. Det finns många hurtiga äldre som är ute och spankulerar på dagarna :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Sv. Här har vi hunnit mysläsa en hel del med båda barnen. Mysläsa i dubbelsängen. Dottern valde denna kväll barnensbibel... Ja det är väl enda sättet att få tillskansat sig lite kristendom i vårt hem...
Maken har dessutom hunnit hem och vi är färdiga med målningen av kvällens panelbitar! Det är ett stillsamt arbete i rätt höjd. Så det gick mycket bra!
Hoppas att det blir ett positivt svar för dig!
Hur sköter du om dig i kväll då?
Kram anna

soffie sa...

japp här har du en fönsterkikare till;O)det är ju jättespännande att se hur folk har det,
svar;filmen laddade vi ner så jag vet ej om den finns på dvd än,
må gott

Anonym sa...

Å, en sådandär krutgumma är det fräckaste som finns. Jag är just nu bara en latmask ;-)

kraaam