onsdag 29 april 2009

Min onsdag

När jag vaknade i morse så var jag riktigt trött efter gårdagens arbetspass. Fast det visste jag ju redan att jag skull vara :). Det som jag däremot inte visste var att min Tinnitus gått upp till oanade ljudnivåer. Hur kan det låta så högt egentligen?

Vad det beror på vet jag inte men det kan vara att jag är trött eller från igår då jag utsattes för ett väldigt högt ljud. Jag hoppas och ber snällt att det går ner och lägger sig på den normala nivån igen. Den som jag alltid har och är van vid.

Träffade min tjocka vännina idag. Ja, tjock är hon för hon ska få en bebis om fyra veckor. Jag väntar minst lika mycket som hon på underverket. Tänk vad bebiskläder jag får köpa :). Vi åt en god lunch på en uteservering. Fiskgryta med lax och räkor och en Saffransaioli till. Smaskigt gott var det!

Vi var ungefär lika sega så vi satt mest och njöt av maten och solen och så klart blev det lite prat och skvaller också. Det är alltid lika roligt att träffa henne!

När jag satt här och skrev så slängde jag in ett par kanelbullar i ugnen till mitt fika. Jag glömde bort att dom fanns så nu är det två svarta och brända bullar. Gör ett nytt försök igen. Konstigt att jag inte kände att det lukta bränt...för det gör det.

Nu ska jag passa dom andra bullarna.

11 kommentarer:

Lena sa...

Usch för tinnitus! Tvåan har en mild variant av det pga alla danstävlingar. Själv så har jag tjut i öronen titt som tätt och tycker att det är mer än tillräckligt.

Hoppas du fick andra bullar till fikat :-) Brukar också glömma, framförallt om man sätter sig vid datorn. Det är något konstigt med den...man glömmer tid och rum ;-)
Kramis

Anonym sa...

Mmm det där med tinnitus-sus känner jag igen! Det är jobbigt, men oftast är det ju något "normalt" för mig...
Skönt att ha en ta det lugnt en dag efter ett marathon :P
Här har jag precis avslutat ett marathonpass med 4 samtal på 2 timmar! Det gick, men det är psykiskt utmattande...vilket leder till att det blir slowmo...
Hoppas att du får en trevlig kväll! Här ska jag lägga mig på spikmattan och vila en halvtimme efter att dottern farit på fotbollen!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Messan!

Blir så glad av kommentarer från dig :)

Det där med tinnitus kommer mer när man är trött, tror jag...hoppas det försvinner!!!

Va kul med väninnans bebis. Köpa fina kläder!! Det finns inget så mysigt som bebisar. Men jag är klar med mina :)

Kramar annelie

Maria sa...

Usch då det där med tinnutusen låter inte bra. Hoppas det blir bättre.
Ta hand om dig nu.
Kram

Lena sa...

Om vi har haft sol idag?!? JAAA! Det har varit sommarvärme!! Så härligt! Blåsten hade vi i går :-)

Ja karusellen är otrevlig. Man vinglar ju när man går, och ibland drar någon bort stolen jag sitter på. Inte roligt :-(

Kvällspromenad tog jag lite tidigare med Lillen och Fyran till ortens butik. Utflykt i skolan i morgon så matsäck skulle ordnas.

Hoppas att promenaden var skön och att trattisen ;-) mår bättre!

Kramis

Tess sa...

Men fy för tinnitus! Sambon har det. Lycka till med bullarna ;)
Kram

Ulla sa...

Nu är jag tillbaka

Marielle sa...

Åh det där med bullarna har jag också gjort. Så retligt eftersom det var de enda bullarna som var kvar också :-( Inte så gott med två brända kolklumpar.

Anonym sa...

Fyy...bubblan för tjutet. Goda bullar..
Kram L

thebromanders sa...

Usch ja, jag lider också av tinnitus sen... ja, det är väl 11 år sen nu... märker att det blir värre när jag är trött eller stressad.

Anki sa...

Inte kul med tinnitus har det inte själv men jag tycker synd om dem som skall behöva ha det. Brända bullar :) här brukar det bli andra bullar! :)
Kram Anki