torsdag 29 januari 2009

Visst fick jag sota för det

Så klart jag fick det! Egentligen så visste jag det redan för jag börjar få lite koll på lagom och för mycket.

Idag hasade en halvdöd jag, mig upp ur sängen men envis som jag är så var jag fem i åtta på jobbet. Hur jag såg/ser ut ska vi inte prata om...kritvit i ansiktet och kläder vet jag inte vad jag tog på mig i morse. Har i alla varit hos doktorn nu och nu är det stopp vare sig jag vill eller inte.

Här ska det vilas och ta det lugnt och får bara jobba lite. Återbesök nästa fredag.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser vi lurar oss själva hela tiden att vi klarar av så mycket. Jag gick själv in i väggen efter att min make gick bort för ca 3år sedan, men fick då upp ögonen att "jag kan inte klara allt hela tiden" måste varva ned ibland också. Jobbar heltid nu igen men tar inte på mej så mycket mer utan försöker lyssna på kroppen nu.Ta hand om dej nu! Anki

Anonym sa...

Man måste lära sig att lyssna på sin kropp, men det är jättesvårt!
Ta nu och vila och ta det lugnt!!!
Sköt om dig!!
Massa kramar!

Anonym sa...

Nu måste vi öva på att sluta lura sig själv...men du visste ju... Det är mycket jag skulle kunna skriva...men det handlar om att du ska vara snäll med dig själv! kram Anna

Anonym sa...

Inte bra med bakslag...
Så nu får du ta det lite lugnt..
Jag har en liten utmaning till dig inne hos mig om du vill anta den :)

Kram

Anonym sa...

Nej jag hittade inget på stan igår.Mer än nappen som Kim nu godkänner :)
Ja kolla in den sidan. Man måste bli medlem men det kostar inget att vara det..
Ha det bra idag

Anonym sa...

Mm, det är ju det där med att lyssna på kroppen...Lättare sagt än gjort!

Ha en skön och lugn helg!

kram

Anonym sa...

Alltså.. Att lyssna på sin kropp är inte så svårt. Jag har inga problem med det. Det svåra är att göra som den säger! Det är svårt.

Hoppas du inte fått för hårt bakslag och att du kommer tillbaka snart!!
Kram

messan sa...

Hej Anki!

Nä, så är det! Vi klarar inte allt själva och visst försöker jag inse det, tränar på det varje dag. Talar om för mig precis som läkaren att jag är sjuk i en sjukdom men det är ju så roligt...
Kram på dig med

messan sa...

Hej Lena!

Visst måste man det...det är ju så kul att jobba och att fixa och dona....
Vilar för fullt!!
Massa kraaaamar till dig

messan sa...

Hej Anna!

Du har helt rätt, inget kan lura mig själv, inte ens jag! Snäll ska jag vara emot mig själv eller rättare sagt jag brukar vara det!?
Det är ju så roligt bara...hur ska jag lära mig?
Kram

messan sa...

Hej Angelica!

Åh, en utmaning den tar jag imorrn! Så kul! SÅ stort Tack till dig och dina underbara barn!
Nu ska här vilas...vill så mycket, grrr!!
Kram

messan sa...

Hej Hippietanten!

Ja, hur lätt är det när det är skoj?? Inte lätt! Tränar varje dag och tror jag är som vanligt än :-)
Ha en skön helg du med!