måndag 5 januari 2009

Bromsmediciner


Det här med bromsmediciner har jag skrivit om förrut men jag har totalt glömt att berätta att jag sagt, nej tack till dom, skulle egentligen tagit dom en längre tid men efter min allergiska reaktion så fick jag lite avsmak om man säger så. Dom flesta i min närhet gillar det inte...inte heller min läkare...men valet är ju ändå hos mig. Många kallar det säkert galet men inte jag.

Visst inser jag på ett sätt att det är galet att tacka nej till en bromsmedicin men just nu mår jag rätt bra och hoppas att det ska vara så en tid framöver och jag lever här och nu. Jag vet att jag kommer få nya skov, kanske snabbare än om jag tagit bromsar, jag vet att jag kanske kommer få mer funktionsnedsättningar tidigare än om jag tagit bromsar men jag lever varje dag och jag kanske tar ett annat beslut någon dag i framtiden.
Just nu lever jag här och nu och njuter av det!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart. Du är bäst kraaaaaaaaaaaaaaaam

Sanna sa...

blir först förvånad, men efter en stunds betänketid så tycker jag du är modig!! Men lova mig att du är försiktig och känner dig för!! Själv är jag "fast" i träsket. men misstänker att det senaste året hade varit ännu jävligare utan bromsen så jag tackar den ändå :)

såg du förresten att det ligger en utmärkelse till dig hos mig?

Anonym sa...

Du är verkligen modig. Ditt val är som sagt ditt val. Sen förstår jag att mår man så pass dåligt av en medicin så är det valet enklare... Önskar dig en bra dag! Kram anna

Jossan sa...

Vilken underbar inställning att ta en dag i taget och att komma ihåg att njuta av nuet :)

Anonym sa...

... dit val är rätt för dig!
Sen är ju inget hugget i sten, imorgon kanske du har en annan sanning och gör ett nytt val. Bara du kan känna in vad som för tillfället är rätt för dig.

KRAM

Anonym sa...

Hej ja då idag är jag pigg. Har rensat i min garderob och tvättat en massa tvätt :)
Bromsmedicin i all är men man har ett eget val.
Jag har jobbat som personlig ass åt en kille med ms han åt medicin men det är ju ingen som vet om han skulle varit sämre om han varit utan tabletterna.
Hoppas det går att tända lyktan ikväll..
Kram

messan sa...

Hej Maria!

Tackar! Just nu är det här beslutet bäst, tror jag.
Kram

messan sa...

Hej Ayla!

Modig vet jag inte men just nu känns det här bra för mig. Är svårt att välja på fyra olika mediciner själv som patient.
Än så länge har jag inte fått skov tidigare eller blivit sämre.
Jag lovar att jag är försiktig :-)Tack för din omtanke.

Stort tack för din utmärkelse, den värmer en massa!
Kram

messan sa...

Hej Anna!

Jag är nog inte så modig utan gör det som känns bäst just nu. Jag mår ialla fall likadant med eller utan sprutorna, än så länge.
Ha en underbar kväll och ha en toppendag på jobbet imorrn!
Kram

messan sa...

Hej Jossan!

Gäller ju att passa på att njuta :-)
Gott bröd, det ska jag baka, mums!
Kram

messan sa...

Hej Söstra di!

Precis så är det! Det känns rätt här och nu och framtiden vet vi inget om...som tur är :-)
Ha det underbart och hälsa!
Kram kram

messan sa...

Hej Angelica!

Skönt att du är pigg trots de nattliga sms:en. Jag behöver röja i min garderob också kommer knappt in :-)
Just nu känns det här rätt för mig och som du säger vet jag ju inte om jag skulle varit bättre med medicinen eller inte. Känner ingen skillnad just nu i alla fall.
Lyktan är inte frusen, blev ju varmt idag men den får stå kvar, nångång ska den frysa :-)
Kram