lördag 10 november 2012

Kräftor fredagens njutning

 
Välkommen lördag!

 
Igår kväll frossade vi i kräftor. Det är ju så gott!
Lite mysigt att äta så här på senhösten.
Gillar ni skaldjur?

 
Jag älskar skaldjur!

 
Visst ser de goda ut?
Det var dom med kan jag lova.

 
Lite gott italienskt bröd till och mycket stark västerbottenost.
Köpte brödet på ICA och körde i deras skärningsmaskin....heter det så :) ni vet nog vilken jag menar. Det är en superbra uppfinning det där de blir jättefina och jämna skivor. Diplom å beröm till de som gjort den.


 
Slurp, vad gott:)!
 
Nu dags för mer lördagsfrukost...ni vet sitta länge i pyjamasen, läsa tidningen en å två gånger å lite till, sörpla kaffe i favoritmuggen, prata gosnack med maken å bestämma tid med vännerna inför kvällen kanske pyttelite shopping med M som är i stan och zappa lite på tv:n repris repris och till slut hamnar man på nyhetsmorgon på Tv4 och sen ut i friska luften på en lång skön promenad.
 
Vad gör ni idag? Visst är det härligt med helger?
 
Kramar till er


12 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Oh, kräftor är nog det bästa skaldjur jag vet. Fyller år i augusti och förr hade vi ofta kräftskiva till min födelsedag...mums.

Mia sa...

Åh så gott!!!! Jag har totalt missat kräftorna i år...nu känner jag hur mycket jag saknar, men det kanske finns kvar i butiken...Måste kolla *L*
Ha det bäst i kväll, fina du!

Jenny sa...

Jag älskar skaldjur :)

ansepanse sa...

låter som en superduper fin helg, fast du, jag gillar inte skaldjur speciellt mycket
härligt med långfrukost och skogspromenad :)
Sv: självklart pussar jag vovvarna
kramen vännen

Room of karma sa...

Åhhh det vattnas i min mun när jag tittar in hos dig i kväll:)!

Vår familj verkligen toook älskar skaldjur ♥

Njut kvällen vännen!

Kram ♥CC♥

madelein - sexbarnsmamma sa...

Tack! Jag är i Stockholm på en helg med anhörigstödsutbildning.

MyStory sa...

Jag älskar skaldjur men tycker inte kräftorna man får tag på nu är lika goda som de var förr. Hoppas du hittade något att shoppa! :-)
Kram

Augusta sa...

Ja du har haft det mysigt :)

Skaldjur, kräftor m.m. är gott. Att ta en lång frukost och bara mysa är inte så dumt heller.

Min helg består oftast av jobb. Fredagkväll och söndagskväll jobbar jag. Lördagskvällen träffade jag en kompis och det blev ett pubbesök :)

Kram

Camilla sa...

Mums vad gott det ser ut!
Helger är fantastiska...om man får vara ledig ;)
I helgen jobbar jag.
Kram!

Anonym sa...

Härligt med en mysig lördag. Det andra tänker jag inte kommentera eftersom jag är sååå vegetarian! ;)
Söndagskram

Marie sa...

Åhhhh, bu blev jag kräft sugen.... Såg verkligen gott ut!
Min lediga helg tillbringas med att rensa kök och titta på handboll.
Lite tårta blir det mot kvällen oxå..
Kram

Paula i pörtet sa...

Nu var det ett tag sedan jag satte tänderna i klorna, måste nog se om det finns i frysdisken till helgen!
Och tapasrestaurang, det har jag aldrig varit på. Jag är ganska dålig på att småäta, ta en liten munsbit här och där, antingen tar jag försiktigt och blir inte mätt eller så tar jag alldeles för mycket och blir proppmätt. Snart är det julborden som hägrar för många, jag är ganska sparsmakad o gillar mest sillen och laxen.
Kramen