fredag 16 november 2012

TGIF

 
En dagens låt med Darin.
Så bra han är i Så mycket bättre.
Han och Uggla är mina favoriter :)!
Har ni nån favvis?
 
 "Thank God It's Friday"
 
Nu är mina skåp fulla med ljus från Ikea. Det blev storhandling av ljus i alla dess former och dofter. Det är så skönt att ha ett litet lager här hemma. Vita hyacinter och servetter fick följa med hem också. Hittade några julklappar med...såna där bra att ha saker. 
 
Nu tar vi fredagkväll. Sippar på lite alkoholfri glögg nu. Himlans gott men oj så sött. Har ni smakat någon än? Vad ska ni äta ikväll? Gillar det här med mat som ni säkert märker :). Vi ska äta Laxkotletter med goda tillbehör...mums. 
 
Nu önskar jag er alla en skön fredagskväll!
Kram

7 kommentarer:

MyStory sa...

Jag är positivt överraskad över Miss Li. Förutom henne är Darin bäst. Min middag bestod av stekt abborrfile och grönsaker. Jag tycker inte alls om alkoholfri glögg och jag väntar till första advent med min. Ha en skön kväll!
Kram

Jenny sa...

Vi åt laxfilé i ugn med ris. Kram och trevlig helg

Camilla sa...

Håller med dig. Uggla och Darin är klart mina favoriter.
Vad jag åt...hahaha...det får du allt se om du kommer in till min blogg ;)
Kram!

Skogsviola sa...

Håller just på att förbereda maten för ikväll, vi äter alltid lite sen middag på helgen. Idag är det min tur, maken fixade det hela igår. Det blir en liten klassisk bruschetta till förrätt och sedan blir det en verklig klassiker, som jag lärde mig laga redan på 60-talet. Solet de Parisienne gratiné. Dvs sjötunga går knappt att få tag i och dessutom för dyrt så jag gör det på spättafiléer och det är gott det också Det är iaf såsen som är godast. Till det goda viner och kanske kaffe avec och en liten kladdkaka efteråt.

Unknown sa...

Här blir det också lite glögg senare, men inga julklappar ännu. Det kommer väl, som ensamstående sjukskriven mamma är det inte det lättaste, men jag har lite umgängesklappar jag tänker ge mina barn. kram kram

Marie-Louise sa...

Miss LI gillar jag, men även Darin och Uggla. Kram

Anonym sa...

Vi har också börjat med levande ljus och glög. Det blir så mysigt och gott. Jag har missat "Så mycket bättre" denna gång.
Kram och ha en fin start på veckan