måndag 12 november 2012

Vardagsmåndag med solsken

 
Efter intensiva och roliga helger som den här så hälsar jag vardagen varmt välkommen igen. Det är skönt med vardagsstrukturen. Att ha vardag med allt vad det innebär är viktigt. Att ha vardag, ibland lite trist men oftast mycket roligt gör att vi uppskattar de härliga helgerna mer.
 
Som Alfons farmor säger:
 "Man måste ha lite tråkigt för att uppskatta det roliga i livet. "
Visst ligger det en sanning i det?
 
Den här vardagsmåndagen skiner solen. En stor glädje för mig.


 
Vad får din själ att sjunga?
Vardagskram

7 kommentarer:

ansepanse sa...

glädjen hos mina vovvar, när jag ägnar mig åt dem, det ger guld i tillvaron
jo, här skiner också solen
kramar vännen

Skogsviola sa...

Tänk så glad man kan bli bara över att mitt nya trådlösa bredband funkar och att jag kunde fixa det själv! Och solen skiner också tom i Borås!

Mia sa...

Den här måndagen började med lätt snöfall, som övergick i regn, som övergick i sol! Så kan det bli ibland *L*
Stor bamsekram!

soffie sa...

att se mina barn vara lyckliga får min själ att sjunga. vilka vackra bilder. kramen

Camilla sa...

Jag älskar vardagar..helst då jag får vara ledig ;)
Kram!

Marie sa...

Blå himmel får mitt hjärta att sjunga....
Och när mina barn mår bra!

" Man måste ta det lugnt ibland, annars sjunker man..."
// Timbuktu

Kram

Marie sa...

Onsdags kram....