fredag 30 november 2012

Adventspyssel & snölykta

 
 
Vinterns första snölykta tillverkades i snöstorm :).Stora stora som bomullstussar har den ramlat ner, den första snön. Inte blir det några bra kort i mörkret men nu står den där och lyser så fint på kvällarna. När första snöflingorna dalar ner så är det liksom ett måste att göra en snölykta. Det är nog barnasinnet som väcks till liv.

Imorse var hela vardagsrummet fullt med kartonger som innehåller stjärnor, adventsstakar och annat smått och gott. Ikväll ska allt upp i fönstren. Har ni satt upp era stjärnor? Visst är det mysigt nu med första advent på intågande:)? Allt blir så mycket ljusare och hyacinterna doftar att snart är det jul.

Önskar er en strålande fredag så här på veckans bästa dag!
Kram

6 kommentarer:

Mamma med MS sa...

Mina jullådor ligger ute i garaget än,men vi tar nog in med ikväll. Så här sent har vi inte alls börjat inför första advent.Men vad gör det,eftersom vi försöker hålla på att man ska tända på söndag. Fast det brukar dock bli lördag.

Har lite svårt med hyacinterna,då jag är känslig för doften.Men har några konstgjorda i alla fall.

Unknown sa...

Vad mysigt att börja pynta till advent och jul! Och vilken härlig snölykta!
Hos oss är det snökaos! :)
ha en toppen fredag!
kram kram
//Lana

Frida sa...

Åh vad mysigt!! Så härligt att börja pyssla. Även om jag gjorde det för redan en vecka sedan ;)

Du får visa bilder sen!! :)

madelein sa...

Tack tack, ja det är skönt att han är bättre! Hoppas du får en härlig helg!!

Unknown sa...

Hej igen! :)
Här är svaret på din fråga:
Du kan köpa kokosmjöl antingen på nätet: lchfbutiken.se eller kanske om du hittar det på din ICAMaxi, märket Risenta... Risenta-mjöl har mer kolhydrater än det jag brukar beställa på nätet... jag tror också att bodystore.com har också kokosmjöl. :)
Lycka till!
kram

ansepanse sa...

jag lovar att göra en snölykta när vi får första snön :) eller jag tycker också om att göra både snölyktor och snögubbar :) så barnslig är jag :)
en adventsstake är på plats :) de andra kommer pö om pö
bamsekramar vännen <3