måndag 19 november 2012

Chokladäventyr efter en skogsdag



 
Välkommen ny vecka!
Tänk att det är måndag igen. Tiden går fort nu fram till advent och jul. Längtar ni också efter att få plocka fram stjärnor och ljusstakar? Det blir så mycket ljusare då och det behöver vi.
 
 Igår tillbringade vi nästan hela dagen ute i skogen. Mossa, gran och tallris, kottar och ett helt gäng med små kryp fick följa med hem :).
 
 
Lite frusen blir man efter en heldag ute...men attans så skönt det är och så frisk man ser ut med rosiga kinder. Falsk marknadsföring kanske en del skulle säga :).

 
Varm choklad med vispgrädde gör susen efter en utedag, nästan som ett äventyr för smaklökarna...så gott är det när man sitter uppkrupen i soffan under filten och dricker sin varma choklad :).
Jag värmde mjölk och la i en 70% chokladkaka. Det blev jättegott och smakade verkligen riktig choklad. Nästa gång ska jag ta en med smak på, vad tror ni om det?
 
Ha nu en fin måndagskväll!
Kram 

10 kommentarer:

Mia sa...

Jag är chokladoholic, så allt i den vägen är mums ;-) Njut av det goda i livet och ha en underbar måndag kväll, kram på dig!!

Anonym sa...

Mmmm! JAg var chokladoman. Alltså: Jar ÄR chokladoman som är under "rehab" som nästan inte rör choklad sedan ett och halvt år tillbaka. Det är jättesvårt. Men jag klarar det bra. :)
Härligt med skogspromenad och Julpyssel.
Ha en fin kväll!

Malin sa...

Visst är det mysigt med alla ljus och dofter inför julen . Lite stressande blir det ibland med alla måsten .....men det avgör man själv , hur man vill ha det❤️//Malin

ansepanse sa...

vad härligt med en dag i skogen ) men nej, själv längtar jag inte efter advent och jul :( jag tycker bara att det blir så mycket arbete med att plocka fram och plocka undan
kramar vännen <3

soffie sa...

mmm va gott å värma sig med en kopp choklad:) efter en härlig dag ute. må gott

Madeleine Berglund sa...

Å herregud, inser nu när jag ser dina chokladbilder att jag har mörk choklad med citron och ingefära hemma...vänta...måste skutta till skafferiet och hämta... ;)

Oj vad smidig jag blev helt plötsligt när jag skulle sträcka mig till den översta hyllan, haha.

Ja, jag har faktiskt hittat hem. Är verkligen jätte lycklig. Ibland väljer jag bort min kreativitet, det kan jag enbart beskylla mig själv för.

Det enda som inte harmoniserar helt, det är jobbfronten. Vad jag ska göra, satsa på. Du vet, jag vill ju vara kreativ, bli berörd och kunna beröra..

Ser du på den nya andliga serien på sjuan "Livet på andra sidan". Jätte bra tycker jag, måste se varje avsnitt. =D

Kram kram Madde

MyStory sa...

Choklad är alltid gott! I morgon har jag tänkt baka muffins efter ditt recept. Återkommer när jag provsmakat.
Kram

madelein - sexbarnsmamma sa...

Mums vad gott!!
Visst är det en viktig kampanj :-)

Unknown sa...

Oh, vad gott! Så mysigt att komma in i värmen och värma sig med en smaskig varm choklad efter man varit ute! :)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Skogsviola sa...

Mums, säger jag! Jo, jag ser också fram emot ljusen i fönstren, både mina egna och alla andra som man ser på stan. I år ska jag fira 1a advent i Malmö hos goda vänner. Vi har tagit upp en tradition, som vi startade när vi för drygt 20 år sedan arbetade på en folkhögskola i Småland. Vi gör julgodis ihop! Så ska det bli i år också!
Önskar dig en mysig vecka i höstmörkret!