fredag 9 november 2012

Höstmys

 
Välkommen fredag!
 
 
Har ni höstkänsla hos er? Några av er har kanske vinter - nästan- julkänsla? 
 
Igår gjorde jag en stor höstgryta av högrev och en massa smått och gott i. Mums så smarrigt det blev...och sen en massa tända ljus till det. Det är höstmys med raggsockorna på och varma filten över axlarna och bara vara glad att man får vara inne och mysa.Njuta av stunden här och nu.
 
 
Höstmyset blev också en mini Spa kväll. En "ta hand om sig själv stund" behöver vi alla ibland. Fixa fossingarna som ibland blir lite trötta, måla lite lack på naglarna så blir de genast gladare, smörja in hela kroppen med lukta gott kräm, tända ännu mera ljus och bara mysa till det. Det är livet det och vad härligt det är.
 
Vad höstmyser ni alla fina med?  
 
 Kramar

15 kommentarer:

Unknown sa...

Samma som du, :) ha en fin fredag. kram

Anonym sa...

Hej messan!
Va mysigt du ordnar det för dig.
Här hos mig är det en solig höstdag.I natt hade vi flera minusgrader.
Jag önskar dig en skön Helg.
Kram
Margit(maxelonia)

Mia sa...

Gryta är verkligen höstmat och högrev är klart underskattad! Det finns mycket smaker i den...Och så värmer en gryta så gott i magen, för här har vi vinter! :-)
Jag ska ta mig ett skumbad och sen slappa lite, det blir tidigt morronarbete i morrn... *L*
Kram på dig i myset!

Cece sa...

Jag fredagsmyser genom att testa en mango- och hallonpaj med kokos. Lät så himla gott!! Dessutom med knäckebröd i ugnen. Känns så gött att min husliga bakarlust kommer fram igen. Kan bero på att köket ääääntligen är klart!

Önskar dig och de dina en alldeles fantastisk och vilsam helg!

Kram

MyStory sa...

Man får göra så gott man kan för att njuta inne när det är kallt och mörkt. Här är det inte höst utan vinter. Önskar dig en fin helg!
Kram

Jenny sa...

Jag har inget emot hösten. Det är bara att klä på sig om det är kallt. Och så får man anledning och tända massa ljus hemma, det gillar jag :) kram

soffie sa...

hos mej har vi haft sol några dagar å då gillas hösten av mej men blä för mörkret!va mysigt du har det,men för mej kan det lika gärna kvitta med november men snart kommer december å då går det fort tills det är nytt år å vi vänder igen mot ljusare tider:)

madelein - sexbarnsmamma sa...

Hej det var ett tag sedan nu igen :-) Alltid lika roligt när vi "ses" :-)Ha en härlig fredag du med!! Kram!

Anonym sa...

Brasan brinner och ett litet glas rött. Fint helt enkelt! FGIF

Fru Martinsson sa...

Låter underbart!!! Det är det som är det mysiga med hösten!! Mustig mat, massor med tända ljus och det är helt ok att grotta in sig!!
Tack för dina fina kommentarer hos mig och ha en härlig helg!!

trollmor sa...

Vi behöver allt mys som bara går denna mörka novembermånad.Låter som du har det helmysigt.Kramis

Anonym sa...

Hur har ni det? Underbara som ni är.Crazy day....

Kramar Love you...fast det vet du redan
L och j hälsar tror M vill va med och restan av gänget

Camilla sa...

Typ samma som du.
Myspys för hela slanten!
Kram!

messan sa...

Hej Margit!
Vad härligt att solen är hos dig!
Njut och ha det jättebra i helgen!
Kramar

messan sa...

Hej Anonymisar!
Kram kram