onsdag 18 januari 2012

Sleepwalker - gå i sömnen


Bilder tagna vid havet där jag trivs som allra bäst.

När jag var yngre gick och pratade jag mycket i sömnen. Jag kunde gå omkring i övriga familjens sovrum rum och de vaknade oftast av att jag stod där och pratade med dom, mest en massa obegripliga saker.
Pratar i sömnen det gör jag fortfarande. Min man brukar prata med mig och jag har visst mycket att berätta när jag sover :).

I måndags kväll gick jag och la mig precis som vanligt, somna som en stock. Jag har drömt mycket konstiga drömmar sen vår hund avlivades men just den här natten kommer jag inte ihåg något speciellt. Min dotter berättade dagen efter att hon vaknat av att jag ropat på vår hund men det är ingenting jag minns.
När jag vaknade på tisdagsmorgonen gjorde det ont i hela kroppen, värk som om jag brottats en hel natt, som om nån slagit mig precis överallt och min första tanke var säg inte att det är flunsan...brukar få så ont i kroppen då.
Stel som en pinne och haltandes tassade jag upp till vårt badrum och när jag sitter där på toaletten får jag se blåmärken lite här och där, mina knän är uppskrapade och blåa min ena hand är svullen och min ena fot har en stor blodutjutelse på sidan, ser senare att jag har blåmärken på ryggen med. Vad har jag gjort som jag inte vet?

Igår pratade jag med familjen och det är solklart, jag har gått i sömnen. Det verkar som om jag ramlat i trappan...med tanke på de märken jag har..Sen har jag tydligen gått och lagt mig igen... Visst är det läskigt?

Idag ska jag ta mig ett varmt bad och mjuka upp min kropp och sen får jag nog fundera på om det är dags att installera barngrindar här hemma :).
Var rädda om er! Kramar

4 kommentarer:

ansepanse sa...

vad läskigt, det kan ju vara rent av farligt. Men tror du inte att det är mycket för att du är ledsen och sörjer din älskade vovve
Sv: en mellanhund? är cavalier king charles spaniel en för liten hund? det ska vara en väldigt härlig hund, jag har ju själv en lhasa apso - det är Sluggo det och en tibetansk spaniel - Nemo, de är ju inte så stora men orkar mycket, promenader och så menar jag, Sluggo har en otroligt mentalitet, men vill du ha mer tips kan jag tänka efter ännu mer
kramar vännen

Anonym sa...

Stackars Dig vad du råkar ut för.
Jag ramlade ur min säng i somras och slog upp ett stort sår i överläppen. Blödde som bara den. Vi får nog binda fast oss i sängarna. Efter denna vurpa så vågar jag inte ligga i min säng och sova på natten.
Nu önskar jag dig en skön dag utan vurpor.
Kram till dig
Margit(maxelonia)

Unknown sa...

Jag börjar med att ursäkta mig, för jag skrattade gott när jag läste om dina nattliga äventyr. Inte åt att du gjort dig illa alltså.
Jag gick oxå i sömnen mkt förr, nu pratar jag mest.
J däremot gör riktigt roliga saker i sömnen, som vi skrattar gott åt långt efteråt:)
Som tex att dricka Ajax mitt i natten, haha;)

paula i pörtet sa...

Men fy vad otäckt! Det är ju livsfarligt, ni får sätta upp en barngrind vid trappan!
Min man pratar periodvis mycket i sömnen, tyvärr har han ett helt eget språk, så det låter som grekiska och går inte att förstå ett dyft! Gått i sömnen har han gjort någon gång men det var en herrans massa år sedan. Det är säkert ditt undermedvetna som spökar nu när du har sorg.
Strömming, ack vad jag skulle gilla det om de var benfria, spelar ingen roll att benen är små, jag känner som om jag hade en igelkott i munnen! Har försökt att ha strömmingsflundra på knäckemacka som är hård för att förvilla, men inte ens det lyckas! Har du något tips?
Kramen