torsdag 19 januari 2012

Det lutar åt Tysabri som bromsmedicin


Gillar att fota blommor i närbild. Dom här är tagna en höst så de är lite höstnypna:).
Jag tycker dom är helt underbara....jag blir så glad av blommor.
Köpte mig nya tulpaner idag...igen:).

Jag kikar in här och önskar er alla en skön kväll. Vi är bortbjudna på middag ikväll så jag ska precis göra mig iordning nu. Vad mysigt det ska bli att sätta sig vid ett dukat bord och bara njuta i glada människors sällskap. Från början var tanken att vi skulle gått på bio också men vi sparar det till nästa vecka istället. Kul att ha roligheter att se fram emot :).

Dottern var helnöjd hela kvällen igår och hon var inte ens hungrig efter sin strömmingsmiddag. Det kallar jag en hellyckad dagens i plugget:)! Så önskar jag att det vore varje dag för alla våra barn i skolorna, eller hur?

Fick ett telefonsamtal från min bästa neurolog om att mina provsvar hade kommit och att det ser bra ut att jag ska kunna testa Tysabri. Jag ska på besök nu i slutet av månaden då ska vi diskutera mera med tanke på tidigare allergier. Vill inte just nu tänka på hur det blir utan går dit med öppet sinne och förhoppningsvis får jag svar på alla mina funderingar och därefter tar jag ett beslut i samråd med honom och min familj. På något sätt känns ända Tysabri bättre än Gilenya...varför vet jag inte...kanske bara messaninbillning:). Jag kommer säkert skriva mer om mina tankar om just det här misstänker jag :). Valet är ju mitt!
Har ni erfarenheter om just detta så snälla berätta för mig :)!

Ha nu en fab kväll så ses vi senare! Kram

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så skönt att bli bortbjuden på mat:)
Håller tummarna för att den nya medicineringen ska bli bra.
Ha en fin kväll:)

MyStory sa...

Åh, vad härligt att bli bortbjuden på mat! Jag skulle aldrig tveka att ta Tysabri om jag bara fick. Gilenya skulle jag däremot inte vilja ha! Det är bara liksom en magkänsla jag har så jag förstår din "innbillning" helt och fullt...
Kram

soffie sa...

hoppas nu att det blir bra med den medicinen, håller alla tummar och tår för dej, hur är det med biverkningar och hur ofta måste du ta den?
min mamma tycker Nellie är en kopia av mej då jag va lliten men jag hade ljust hår:)
å va vackra blommor du tar så fina bilder, kram

Barnens Hjältar sa...

Vad härligt det låter :-)
Hoppas middagen blev bra
Kram

ansepanse sa...

vad härligt att bli bortbjuden på middag en vanlig vardagskväll
jag tycker också om att fota blommor och annat i närbild, jättefina bilder du tagit :)
Sv: jag har ingen egen erfarenhet av engelsk spaniel men jag har läst mycket om rasen och det verkar vara en väldigt trevlig och lättlärd hund
bamsekramar