torsdag 26 januari 2012

Gårdagens och dagen idag

 Gårdagens lunch bakom imman på linsen.
Inte helt lätt att se vad som döljer sig på tallriken:).
En omelett med skinka i. Gott och enkelt!

Det snöar här idag små små flingor dalar ner från himmelen. Det kallt, grått och burrigt. Det är en sån här dag när man vill burra in sig i en stor varm filt med raggsockor på fötterna och en stor kopp the i handen samtidigt som man är helt insjunken i bra bok och tiden står helt stilla runt omkring, allt är tyst och lugnt och ljusen brinner på bordet.

Nu tillbaka till verkligheten igen men ikväll får det nog kanske bli så här:). Mycket kläder har jag i alla fall pälsat på mig idag för fryser gör jag, brrr!
Önskar er alla en bra dag, en extra fin dag!

8 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej igen!

Jo det är kärleksfullt och lugnt hemma hos oss. Men jag däremot är mycket mottaglig numera. Jag bekantar mig med det fortfarnde. :) Spännande!

Kram Madeleine

soffie sa...

hos mej har det med kommit lite snö och det är burrigt å kallt!Ha en mysig kväll imorrn är det redn fredag vart tar tiden vägen tro?kram

ansepanse sa...

det gör du rätt i, kura ihop dig och läs en bra bok :)
kramar vännen

ansepanse sa...

Sv: jo, du var allt med men jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket varken igår kväll eller idag på förmiddagen och jag godkänner alla mina kommentarer innan de kommer upp
bamsekramar och en fin kväll till dig vännen

Unknown sa...

Ja fy vad kallt det är! Stelfrusen efter promenaden hem från jobbet och väldigt smart att glömma vantarna hemm på morgonen!
Hör av mig på mailen imorgon när jag kollat tidtabellen:)
Kramar!

maria sa...

här hemma kurerar jag mig och myser i raggsockor :)

omelett är gott :)
ha det bäst fina du <3
kramar

MyStory sa...

Det har snöat här med idag men det har det å andra sidan gjort nästan varje dag efter jul. Jag är urbota less på allt snöande...
Ha en skön kväll!
Kram

Barnens Hjältar sa...

Tack, jag fick en fin dag! Hoppas din blev det med. Lunchen ser god ut genom dimman :-)