måndag 9 januari 2012

Fjällspaning våra fjällsemestrar


Härlig vit snö i massor längtar jag efter nu. Fjällkänsla i en härlig stuga efter en dag ute i den vita snön. Bilderna är lånade från Skistar som vi oftast hyr av.

Jag och familjen har tillbringat många vintrar med ett besök i fjällen till allas våran stora glädje speciellt...yngsta dottern som älskar det här med skidor och snowboard. Jag själv är som Bambi på hal is...:). Vi brukar oftast hamna i Lindvallen och sist vi var där så firade vi jul. Vi har firat jular, födelsedagar, nyår, sportlov och bara en vecka ledigt där.
Ett år firade vi nyår i Härjedalen och vi kunde inte åka skidor eller knappt gå ut för det var svinkallt  och då menar jag verkligen svinkallt hela veckan och på nyåret frös champagnen när vi skulle tända lite fyrverkerier så det var bara att dricka frusen trögflytande champagne:). Tur att böcker, filmer och trevligt sällskap fanns:). Kommer ihåg att vi nästan tände eld på hela stugan i vår öppna spis... för att hålla värmen :).
Det är en speciell känsla att vara ute en hel dag och sen gå på after ski för att sen dyka in i sin lilla fjällstuga eller supermysiga hotell och äta gott för att sen somna som en stock på kvällen. Vi brukar ha med oss en massa gosiga filmer som jag nästan aldrig ser eftersom jag oftast somnar i början på filmen och nån snäll i familjen brukar fixa så jag kommer till sängen :). 
Nu så sitter jag här och spanar om jag hittar någon bra fjällresa till oss för i år det nog dags att besöka fjällvärlden igen. Brukar ni åka till våra fjäll?
stugochhotellifjällenspaningskramar 

7 kommentarer:

ansepanse sa...

härliga vinterbilder
nej, vi har aldrig åkt på vinter-snö-semester
Sv: en av mina änglavovvar var också en linslus, så fort jag tog fram kameran satte han sig tillrätta och tittade in i kameran
kameran

soffie sa...

å va vackra vinterbilder, va roligt att ha det intresset i familjen med skidåkning, åker de både utför å längd? JAG ÄR INGEN SKIDMÄNNISKA TYCKER DET ÄR LIVSFARLIGT ATT ÅKA UTFÖR MEN EN TUR PÅ LÄNGD ÄR KUL MEN DET VA MÅNGA ÅR SEN JAG GJORDE DET, KRAMEN ( OJ ser att det blev stora bokstäver en sväng men jag orkar inte ändra det nu, ktram

Unknown sa...

Har aldrig stått på ett par skidor i hela mitt 32- åriga liv!

MyStory sa...

Här finns snö så det räcker och blir över. Igår var det -25. Jag gillar INTE vinter, snö och kyla!

Barnens Hjältar sa...

Tack för omtanken, det var gulligt sagt!

maud sa...

nu har jag läst hela din blogg från början till senaste inlägg, det tog tid men var värt det, stor igenkänningsfaktor i mycket.

paula i pörtet sa...

Hej! Vi var i fjällen i september vi, lugnt och skönt och ingen skidåkning förstås men vandringar däremot.
Jag har ju nästan fjällen här hemma, vi har Säfsen på nära håll, en riktigt fin vinteranläggning med finfina stugor. Vi bodde där i över tio års tid men nu blir det sällan att vi åker upp konstigt nog.
Kramen