söndag 14 april 2013

Våren är här nu för sopmaskinen har kommit :)

Jo, visst är det så. Våren har egentligen varit här länge enligt meterologerna men nu är den verkligen här på riktigt. Jag menar på riktigt :). Solen har lyst i flera veckor, fåglarna har sjungit jättelänge, vårblommorna har poppat upp lite här och där, som jag och ni njutit av det och vi har bara väntat på det där sista. Det där lilla pricken över iet.

När vet man att den här då våren...jo, när man hör sopmaskinerna komma och sopa bort allt grus....då är det vår :). Gatorna och trottoaren blir så där rena och fina, lite pånyttfödda och bara väntar på att vi ska få ströva runt utan att ha smågrus under och i dojjorna. Nu har den magiska sopmaskinen varit här.

Idag då...fram med Conversen bara för att känna på känslan, lite testa på....testa med ett par ballerina med...och 
jag fick lite av den där nästan svimma av lycka känslan...att få glida omkring där så rent och fint...och inget smågrus varken under eller i dojjan. Hipp Hurra!

Det är vår nu:)! Det är på riktigt nu! Nu kör vi...!



Vårkramar till er alla

15 kommentarer:

Copterman sa...

Hejsan


Ja jo det har varit ett toppenväder i dag. Riiktigt skönt sådant.

soffie sa...

tjohooo nu ska väl våren komma hoppas jag vi har haft riktigt skitväder här i helgen med snö å rusk men som tur var började det regna så nu är nästan all snö borta, kramen å wow vilken cool bild,

Anonym sa...

Nu kör vi😊. Att fokusera på det ljusa i livet
gör att mam kommer kommer längre.
Du är ett bevis på det!
Kram L

MyStory sa...

Sopmaskinen är ett säkert vårtecken! Jag längtar efter att den ska komma och sopa bort all sand. Det dras in ofantliga mänger hos mig trots att jag bor en trappa upp och att det inte är särskilt många som kommer hit. Våren är inte här än men snart kommer den! :-)

Lotta Zetterling sa...

Jag väntar ivrigt på sopmaskinen och vi har snart snöfritt:) Tänkte ta fram conversen idag men får vänta till jag kan ha en tunnare jacka.

Kram Lotta

Madeleine Berglund sa...

Igår åkte mina sommardäck på. Jag ställde undan vinterskorna och tog fram conversen. Jag hann till och med tvätta vårjackan, hihihi... Fåglarna hör jag kvittra men solen skiner dock inte.. Äsch då, den tittar fram förr eller senare...hihi..
Kram Madeleine

Unknown sa...

Ja, det är så härligt med värmen!
Många vårkramar till dig med! :)
//Lana

Camilla sa...

Oj,har sopbilen redan varit framme hos er. Vi får gott vänta tills vår en meters snö är borta. Men vägarna är nu fri från snö. Så våren är på G här också :)
Kram!

Mamma med MS sa...

Här har dem inte sopat än,så jag kan inte säga att vi har vår.Men det är helt klart ett vår tecken.Och låg skorna har varit frame hela vintern.Och vår jackan åkte fram för en månad sen,då jag fick råd och köpa en ny.Tygskorna åker fram i maj eller juni...

Anonym sa...

Skicka hit den där maskinen. Nu. Eller allra senast igår. :)

Anonym sa...

Vårkram till dig med!
(Fast jag väntar på att snöhögen ska smälta) Vilken hätig bild!
Morgonkram!

Sussi sa...

Ja nu kör vi!! Även jag börjar få llte vårkänslor. Trots att det ligger snö kvar på tomten. Men det smälter bort rätt fort nu :)
Sopmaskinen har inte hittat hit än. Men det kommer nog snart..

Kramisar

Fru Martinsson sa...

Sopmaskinen är verkligen ett säkert vårtecken och idag kom ett annat.... majblomman!!

Härligt!!!!!!!!!

Kram

Malin sa...

Hej ! Här är det fullt med sand ... Men det knastrar så härligt under skorna ;) kram till dig❤️

Malin sa...

Hej ! Här är det fullt med sand ... Men det knastrar så härligt under skorna ;) kram till dig❤️